Capitala Insulei Lefkada – un orășel cochet și colorat

Capitala-Insulei-Lefkada

Lefkada sau capitala insulei cu același nume este primul oraș pe care l-am întâlnit după ce am trecut podul mobil ce face legătura cu continentul. Parcă urându-le “Bun venit!” turiștilor dornici de plajă, soare și distracție, Lefkada pare că nu doarme niciodată în sezonul vacanțelor: ziua îi îndrumă pe cei nou-veniți, iar seara devine un centru al distracției și cumpărăturilor.

Orașul se află în nordul insulei și are o populație de aprox. 11.000 locuitori obișnuiți cu turiștii curioși și rătăciți ce adesea cer sfaturi.

Ajungând obosiți pe insulă, am trecut prin capitală și ne-am îndreptat spre Nikiana, stațiunea unde eram cazați, propunându-ne să revenim în Lefkada într-o altă zi pe înserat.

A doua zi, după masa de seară, am luat mașina și am plecat spre capitală. Intrând în oraș și îndreptându-ne spre port, am găsit în dreapta câteva parcări în care ne-am chinuit să găsim un loc. Erau pline! Parcă toți turiștii din insulă își dădeau întâlnire seara în capitală. Cu greu am găsit o mașină care să iasă eliberând un loc de parcare.

Capitala-Insulei-Lefkada-01

Capitala Lefkada are un alt farmec seara. Este un oraș cochet, cu un port foarte drăguț cu ambarcațiuni modeste sau iahturi luxoase.

Capitala-Insulei-Lefkada-02

Pe malul apei se află restaurante, taverne și terase ce își așteaptă turiștii cu preparate tradiționale grecești și oferte care mai de care mai tentante.

Capitala-Insulei-Lefkada-03

Noi ne-am oprit la o terasă, aflată pe un vas al piraților și am băut câte o răcoritoare bucurându-ne de briza mării și de atmosfera plăcută.

Capitala-Insulei-Lefkada-04

Capitala-Insulei-Lefkada-05

Apoi am continuat plimbarea de-a lungul portului până am ajuns la un pod drăguț deasupra apei, unde veneau miresele să facă fotografii.

Capitala-Insulei-Lefkada-07

Capitala-Insulei-Lefkada-06

După pod, în partea stângă, se lăsau câteva străduțe pline cu magazine cu suveniruri, baruri și terase.

Capitala-Insulei-Lefkada-08

Capitala-Insulei-Lefkada-09

Era destul de aglomerat, toată lumea se plimba fericită uitând de arșița din timpul zilei.

Capitala-Insulei-Lefkada-10

Capitala-Insulei-Lefkada-11

Capitala-Insulei-Lefkada-12

Magazinele ofereau de toate pentru toți: pălării pentru soare, umbrele, costume de baie, cărți și hărți cu Insula Lefkada, magneți de frigider de toate formele și culorile, jucării și haine pentru cei mici, scoici și steluțe de mare, lumânărele, diverse obiecte decorative cu motive grecești, vederi cu superbele peisaje ale insulei, căni, rame foto, tablouri etc.

Capitala-Insulei-Lefkada-13

Capitala-Insulei-Lefkada-14

Am descoperit și o străduță foarte îngustă unde magazinele își expuseseră marfa până în mijloc și abia aveai loc să treci.

Capitala-Insulei-Lefkada-15

Capitala-Insulei-Lefkada-16

Mie mi-a plăcut foarte mult, dar Bogdan nu prea a agreat ideea, deoarece nu este un fan al magazinelor și cumpărăturilor.

Capitala-Insulei-Lefkada-17

În capitala Lefkada există și hoteluri unde turiștii se pot caza, dar și supermarketuri de unde se poate face aprovizionarea.

Capitala-Insulei-Lefkada-18

Am revenit aici și în altă seară, îndrăgostindu-ne de acest orășel drăguț de la malul Mării Ionice.

Capitala-Insulei-Lefkada-19

Vă recomand și vouă să îl vizitați atunci când ajungeți în Insula Lefkada!