Câteva cuvinte despre Paris

Imagini-din-Paris-Franta

Mi-am dorit de mic copil să ajung la Paris, așa că m-au cuprins emoțiile de cum am pășit pe teritoriul francez. Îmi imaginam cum va fi întâlnirea mea cu acest oraș romantic, plin de viață și foarte interesant. Aveam deja un plan cu ce anume trebuie să vizităm, dar au mai intervenit și alte lucruri pe parcurs.

După aprox. 490 km străbătuți cu mașina în acea zi între Strasbourg (acolo am fost cazați cu o zi înainte: Circuit Europa cu mașina) și Paris, am pășit bucuroasă în capitala Franței. Am setat GPS-ul să ne ducă direct la hotel și am admirat din mașină clădirile, străzile, persoanele, cafenelele și restaurantele pe lângă care treceam. Nu am putut să nu observ oamenii ce stăteau la terase cu scaunele întoarse către stradă și păreau că privesc un spectacol.

Un alt aspect pe care l-am reținut a fost că Parisul este un oraș mare și aglomerat. Știam că e mare, dar când mergi cu mașina prin el, pare că nu se mai termină.

Mi-a plăcut atmosfera creată de oamenii ce mergeau încoace și-n colo, unii cu treburi de rezolvat, alții doar pentru a se plimba sau a se întâlni cu prietenii. Nu părea un oraș pustiu ci din contră foarte activ.

GPS-ul ne-a dus la hotel fără ezitare, dar nu am avut stare să despachetez sau să mă odihnesc puțin. Am aruncat un ochi asupra hotelului și am ieșit în oraș. Se insera deja, era destul de răcoare pentru luna august, iar noi eram nerăbdători să vedem Turnul Eiffel și să ne plimbăm puțin pe malul Senei. Hotelul Ibis Paris Tour Eiffel Cambronne unde am fost cazați se află la aprox. 1 km distanță de aceste obiective, așa că am mers pe jos. Am ajuns cam cu jumătate de oră înainte ca luminițele turnului să se aprindă. Spectacolul a fost superb, dar despre Turnul Eiffel deja v-am povestit mai multe într-un alt articol. Ce m-a uimit foarte mult a fost mulțimea de turiști ce se aflau acolo, de toate naționalitățile. Apropo, în Paris am avut impresia că sunt mai mulți vizitatori decât locuitori: toate limbile Pământului erau vorbite într-un singur oraș.

După câteva ore (timp în care am făcut și o croazieră pe Sena) ne-am întors la hotel obosiți, dar foarte mulțumiți și nerăbdători privind planurile pentru zilele următoare. Am stat aici 5 nopți și am încercat să cuprindem cât mai multe din frumusețile acestui oras.

Parisul respiră istorie prin toți porii și reprezintă un oraș în care mereu vei avea ceva de făcut sau de vizitat. Încă am impresia că nici două săptămâni nu ne-ar fi fost de ajuns pentru a descoperi toate colțișoarele pline de viață ale capitalei Franței.

În fiecare zi am lăsat mașina la hotel și am folosit metroul pentru a ajunge oriunde aveam nevoie. Pentru liniile normale, stațiile sunt foarte dese și răspândite pe toată suprafața orașului. Există și trenurile RER ce au stații mai lungi și ajung până în suburbii. Pe acestea le puteți folosi și până la Versailles sau Disneyland. Noi am luat un fel de abonament de câteva zile pentru metrou și trenurile RER. Să fiți atenți când mergeți la casa de bilete și să vă gândiți pentru câte zone doriți să luați (3 sau 6), ca să vă puteți plimba în voie (noi am luat pentru 6, ca să nu stăm cu emoții).

În toate aceste zile ne-am ghidat după o hartă luată de la hotel și ne-am descurcat foarte bine.

Am mâncat la restaurante unde tarifele erau medii. Peste tot aveau o friptură de vită, care nu știu cum, dar era extrem de fragedă și gustoasă (în țară nu mănânc foarte des carne de vită). E o plăcere să servești masa în localurile pariziene, să bei un suc sau o cafea și să vorbești despre ziua ce tocmai a trecut sau să-ți faci planuri pentru cea care urmează.

Dacă ajungeți în Paris organizați-vă cât mai bine timpul, stabiliți un program pe care să-l urmați și totul va decurge perfect.

Într-un alt articol vă voi vorbi despre obiectivele turistice vizitate și alte activități. Până atunci vă las să admirați câteva fotografii din orașul de pe Sena:

Turnul-Eiffel-Paris-Franta-01

Champs-Elysees-Paris-01Imagini-din-Paris-Franta-14

Imagini-din-Paris-Franta-15

16 comments to Câteva cuvinte despre Paris

• Ce bine! M-am mai plimbat o data prin Paris, impreuna cu tine. Multumesc!

• Foarte frumos articolul. Citesc cu mare placere orice articol despre Paris…orasul meu preferat!Nu m-as plictisi niciodata de el!

• Hei, de cand n-am mai vazut Geoda intr-o prezentare despre Paris. Foarte frumoase pozele si imi place cum ai descris orasul ;)

• Bia

Nu stiu om care sa fi ajuns la Paris si sa nu fie impresionat!! Mi-ai facut pofta cu pozele, dar eu am pofta de Paris oricând :D

Astept cu interes alte articole despre Paris :*

• Gand la gand cu bucurie! cum se spune. Si eu am scris ieri pe blogul meu impresii de calatorie despre vizita mea in “orasul luminii” sau “orasul care nu doarme niciodata”. Indiferent de cate ori as citi despre Paris, nu cred ca ar fi de ajuns. Abia astept continuarea.
    PS. avem o poza aproape identica…cu panorama La Defense. Ca sa vezi ochiul fotografic deja format, de artiste! :))
    La multi ani! pt. maine, de Ziua Femeii tuturor femeilor pasionate (sau nu) de calatorii!

• Ce verde e totul in pozele tale!
    Ce pot sa spun despre Paris…si eu il ador si nu m-as satura niciodata sa ma plimb pe stradutele lui!
    La vara mai fac si eu o coaziera pe Sena! Mi s-a facut dor. Sper sa prind o zi cu soare de data asta :))!

• Maria

Exceptionala descriere a calatoriei in Paris! Multumesc! Am visat din copilarie sa vizitez Parisul si in urma cu un an, in luna mai, mi s-a implinit visul. Timp de 4 zile, am vizitat tot ce s-a putut. Am mers mult pe jos , am respirat istorie si cultura, am admirat Parisul noaptea din Turnul Eiffel, am vizitat Le Louvre….etc.A fost minunat!Imi doresc sa mai merg! Cine stie?
    Doresc tuturor celor care citesc aceste materiale si care iubesc Parisul , sa il viziteze!

Dupa cca 3 luni, am recitit impresiile de calatorie, m-am plimbat pe harta virtuala a Parisului, am retrait emotiile revederii locurilor pe unde am umblat! Ochii mi s-au umplut de lacrimi de dor ! Si cat de multe nu am vizitat! Vreau sa mai vad Parisul! Felicitari celor care au vizitat de mai multe ori acest SUPERB ORAS!

• Razvan

O destinatie care merita vizitata. In aceasta vara mai mult ca sigur voi merge in paris.