Circuit Europa cu mașina

circuit-europa-cu-masina

Chiar dacă de foarte multe ori achiziționez pachete turistice de la agențiile de turism (fie cu transport, fie fără), în anul 2008 am decis să facem un circuit prin Europa, cu mașina, doar eu și prietenul meu. Am luat harta în brațe și am început să ne gândim la itinerariu. Ținta era Parisul (Turnul Eiffel), deoarece de foarte mult timp îmi doream să văd acest oraș romantic și plin de viață.

Bineînțeles că după ce am stabilit orașele unde ne vom caza (in funcție de numărul de km parcurși în fiecare zi, obiectivele turistice etc.) am început să căutăm cazare. Voiam ca totul să fie stabilit și să nu ne prindă noaptea pe drum incercând să găsim un loc de dormit. Există și un dezavantaj din acest punct de vedere – dacă vrei să te oprești pentru a vizita mai multe într-un oraș care ți-a plăcut, nu o poți face deoarece trebuie să ajungi la următoarea destinație. Dar ținând cont de faptul că sunt o fire foarte organizată, voiam ca totul să fie pus la punct din timp, acest lucru permițându-ne să ajungem târziu la hotel știind că avem făcută rezervarea.

Am ales grupul hotelier Accor și am rezervat online (cu 3 luni înainte) în fiecare oraș numărul de nopți de cazare pe care-l plănuisem. Nu am întâmpinat nicio problemă din acest punct de vedere, totul a decurs perfect normal.

Pe scurt vă voi dezvălui itinerariul care nouă ne-a plăcut foarte mult.

Ziua 1: București – Viena (1067 km) – destul de obositor, dar am rezistat – 1 noapte
Ziua 2: Viena – Strasbourg (814 km) – 1 noapte
Ziua 3: Strasbourg – Paris (487 km) – am rămas aici 5 nopți
Zilele 4 – 7: Paris
Ziua 8: Paris – Viaductul Millau – Marseille (924 km) – 1 noapte
Ziua 9: Marseille – Cannes – Nice – Monte Carlo – Torino (498 km) – 1 noapte
Ziua 10: Torino – Tunelul Montblanc – Geneva – Berna (407 km) – 1 noapte
Ziua 11: Berna (am fost intâi în Interlaken și Grindelwald) – Frankfurt (569 km) – 1 noapte
Ziua 12: Frankfurt – Munchen (393 km) – 1 noapte
Ziua 13: Munchen – Viena (435 km) – 1 noapte
Ziua 14: Viena – Budapesta (243 km) – 1 noapte
Ziua 15: Budapesta – București (820 km)

Total: 6657 km – 14 nopți

Am fost cazați la hoteluri din lanțurile Ibis, Novotel și Mercure, curate și foarte primitoare, situate la maxim 1-2 km de centru. Peste tot am avut parcare si mic dejun (bineînțeles contra cost).

În fiecare oraș ne-am făcut cel puțin o impresie generală plimbându-ne prin zonele centrale și vizitând câteva dintre cele mai importante obiective turistice.

A fost unul dintre cele mai frumoase concedii din viața noastră (de până acum) și deja ne bate gândul să repetăm experiența unui nou circuit. Vă voi ține la curent!

Hartă Circuit Europa:

Hartă Circuit Europa:

Vizualizare hartă mărită

8 comments to Circuit Europa cu mașina

• Foarte frumos traseul…Cam putin timp alocat, insa o gramada de lucruri interesante ati vazut…Voi povesti si eu in curand de incursiunea noastra cu masina prin Europa…

• a fost ok dpdv al timpului pentru ceea ce ne propusesem sa vizitam… eu oricum as sta 5 zile in fiecare oras daca as putea… astept articolul tau…

• Interesant traseul! Ceva de genul vrem sa facem si noi vara viitoare, un circuit de vreo 14 zile cu masina prin Franta si Italia, cu diverse opriri pt vizitat si alte activitati.
    Berna mi-ar placea tare mult sa o vad si Elvetia in general. Dar va ramane probabil pe anii viitori.
    Faine poze!

• maria

Ma bate gandul sa fac in primavara urmatorul traseu:avion Bucuresti-Olanda, de aici iau TGV-ul si cu el merg in sud spre Belgia, Paris, Luxemburg si inapoi Olanda de unde iau avionul inapoi. Bineineles cu TGV-ul ma opresc in diferite orase, stau la hotel. Trebuie bine pregatita pe zile. A mai fost cineva asa???

• Paul

Salut,interesant circuit.Ma gandeam si eu ca la anul sa fac un circiut de genul asta dar de pe riviera franceza sa schimb traseul spre roma(prin florenta) si intoarcere prin venetia.Ma poate indruma(ajuta)cineva cu un site unde pot gasi toate frumusetile europene ce merita vazute.Multumesc.

• sorin

buna superb traseu as dori sa fac si eu acest lucru , as dori daca se poate sa imi dai niste detalii legate de rezervari , cum ai procedat si din punct de vedere financiar cit a costat aceast traseu , si ce traseu ai urmat , unde ai intampinat probleme.
    multumesc frumos

• Georgiana

Buna Sorin,

Dupa cum am mentionat si in articol, rezervarile le-am facut pe site-ul grupului hotelier Accor. In ceea ce priveste cheltuielile, de atunci si pana acum s-a scumpit combustibilul si chiar si cazarile le poti gasi la tarife diferite. Am avut harta, dar si GPS care ne-a ajutat sa gasim hotelurile in orase. Sincer, nu am intampinat niciun fel de probleme. Important este sa intocmesti corect traseul in functie de ceea ce iti doresti sa vizitezi si de cati km poti parcurge intr-o zi. In cazul in care vei pleca intr-un astfel de circuit, astept sa-mi spui cum a fost. Bafta!