Dezbateri la eTravel Conference

eTravel-Conference

După cum am promis, revin cu câteva concluzii și impresii după eTravel Conference – un eveniment organizat de Evensys ce a avut loc pe data de 11 aprilie 2013. A fost împărțit în două sesiuni și câteva seminarii ce se suprapuneau și de unde aveai ce alege. Prima sesiune s-a bazat pe un studiu realizat de Daedalus, referitor la modul cum achiziționează românii serviciile turistice. Studiul a fost efectuat pe un eșantion de 600 de utilizatori de internet, cu vârste cuprinse între 18 și 55 ani, din mediul urban. Câteva statistici desprinse de aici:

  • 68% dintre români au avut o excursie plătită, 20% în străinătate, 53% în România;
  • pentru vacanțele în țară doar 18,7% apelează la agențiile de turism, în timp ce 71,3% achiziționează direct de la furnizorii de servicii;
  • pentru vacanțele în străinătate procentul celor ce apelează la agențiile de turism este mai mare ajungând la 46,7%, în timp ce 41,7% achiziționează direct de la furnizorii de servicii;
  • face to face este cea mai folosită metodă de achiziționare a serviciilor turistice atât direct de la furnizori, cât și de la agențiile de turism;
  • 66% dintre oameni au căutat informații online în ultimele 6 luni:

– – – – – – – – 31% au citit ghiduri de călătorie înainte să se decidă asupra destinației;
– – – – – – – – 30% au cerut sfaturi prin intermediul rețelelor sociale;
– – – – – – –  55% au căutat comentarii pe forumuri online.

  • 29% au achiziționat online serviciile de cazare și 23% transportul;
  • 15% au căutat promoții online;
  • 6% au cumpărat online asigurări de călătorie;
  • utilizarea promoțiilor în această industrie pare să fie subutilizată.

După prezentarea studiului de către Daniel Enescu (Partner Daedalus Millward Brown), 9 specialiști din industria turismului au fost invitați să comenteze rezultatele acestuia și să vorbească despre tendințele și oportunitățile din piața turistică:

  1. Philipp BrinkmannCo-founder & CEO Travelplanet24
  2. Javier Garcia del ValleExecutive Vice President, Chief Executive Officer Happy Tour
  3. Lucian BoroneaGeneral Manager Accent Travel & Events
  4. Marcin Pilarski – Managing Director for Eastern Europe Travelport GDS
  5. Alin Nicolae BurceaPreședinte Paralela 45
  6. Dragoș AnastasiuPreședinte Eurolines
  7. Răzvan Antoni – General Manager Amadeus
  8. Remus VișanManaging Director Paravion Tour
  9. Răzvan PascuConsultant în comunicare Travel Communication

Au avut loc dezbateri aprinse, discuții și argumente pro și contra studiului. Subiecte:

  • s-a discutat despre caracteristicile pieței de turism în rândul tinerilor cu vârste între 23 – 34 ani, ce vor să cumpere online și în cel mai scurt timp posibil;
  • românii rezervă mai mult de la furnizori pentru România. Cum ajută online-ul la creșterea rezervărilor pe turism intern?
  • 30% folosesc internetul pe mobil la nivel global;
  • online-ul crește în toate țările cu un procent mai mic sau mai mare;
  • turiștii sunt din ce în ce mai pregătiți;
  • tendința este de creștere pentru promoții, se caută foarte mult ofertele de early booking;
  • agențiile de turism trebuie să se gândească ce pot face pentru a crește încrederea turiștilor;
  • Social Media este foarte importantă în ziua de astăzi;
  • turistul are mai multe avantaje și o siguranță dacă achiziționează de la agențiile de turism;
  • avantajele și dezavantajele agențiilor online față de cele la stradă;
  • online-ul este viitorul!

Sesiunea a 2-a a cuprins prezentările a 5 speakeri ce ne-au dezvăluit câteva aspecte despre “Cum să vinzi eficient pe internet”. Philip Taylor (Head of Digital VisitBritain) a vorbit despre campaniile și obiectivele strategiei de promovare online a Jocurilor Olimpice din 2012. Cantitatea enormă de informație și modul în care agențiile de turism ar trebui să o folosească a fost subiectul abordat de Philipp Brinkmann (Co-founder & CEO Travelplanet24). Marcin Pilarski (Managing Director for Eastern Europe Travelport GDS)  a adus în prim plan faptul că turismul este într-o continuă schimbare și cantitatea de informație se dublează în fiecare an. Kasper Hove (International Online Marketing Manager Momondo A/S) a abordat subiectul privind optimizarea conversiilor: “Getting back to the core of your business”. Călin Fusu (CEO Zumzi) ne-a vorbit despre Zumzi.ro ce a devenit un mall online.

După cele două sesiuni, s-au ținut trei seminarii desfășurate în paralel:

  1. Direct Response Marketing
  2. Social Media & Mobile
  3. Hotel Distribution

Bineînțeles că am participat la Social Media & Mobile – subiect care mă interesează în mod special. În cadrul sesiunii de Social Media, Răzvan Pascu a detaliat câteva aspecte legate de:

  • Canalele Social Media – este necesar ca o afacere în turism să aibă integrate în site rețelele de comunicare pe care le folosește. Facebook oferă cele mai multe avantaje ca și canal de comunicare.
  • Blogul de companie – este elementul care poate apropia companiile din turism de clienți și parteneri și reprezintă un canal de comunicare, nu de vânzare.
  • Cum se realizează blogul companiei – sfaturi: o interfață neutră, comentarii deschise, ton personal + obiectiv, conținut publicitar + conținut de interes general.
  • Facebook Tips & Tricks – pagina de Facebook trebuie să conțină toate detaliile pe care ar vrea cititorii să le vadă.
  • Conținut pentru blogul companiei: povești, personaje, emoții, sentimente, informații relevante.
  • Cum se aleg blogurile pentru colaborări: reputația și legătura cu domeniul, calitatea articolelor, proiecte anterioare, frecvența articolelor etc.
  • Ce tip de mesaje se pot comunica pe bloguri – mesajul transmis trebuie adaptat tipului de blog selectat.

Alexandru Negrea (Head of Facebook Department Spada) a subliniat importanța Social Media pentru firmele din turism și a răspuns la o mulțime de întrebări ale celor din sală. A concluzionat cu faptul că orice firmă trebuie să știe ce vrea să facă și ce dorește să obțină pentru a avea rezultate.

Elena Cîrîc (Campaigns Manager STANDOUT) a prezentat câteva exemple de pe facebrands.ro și a oferit sfaturi pentru a ajunge “de la like-uri la rezultate”.

În sesiunea de Mobile Marketing, Aurora Enghiș (Specialist Digital Media Mojo Advertising) a reliefat câteva aspecte Pro și Contra cu privire la Târgul de Turism din martie 2013 și a vorbit despre tehnologia mobilă și evoluția acesteia.

Bogdan Apostol (General Manager Voxline) a sumarizat câteva strategii privind “Mobile Marketing pentru Industria Turismului” și a vorbit despre SMS, MMS, site pe mobil ca modalități de promovare.

În ansamblu, a fost un eveniment reușit, bine organizat și în care au fost discutate subiecte interesante și de actualitate pentru industria turismului din România.

Aștept și alte evenimente de acest gen organizate de Evensys!

eTravel-Conference-01

eTravel-Conference-02

eTravel-Conference-03

eTravel-Conference-04

eTravel-Conference-05

eTravel-Conference-06

eTravel-Conference-07

eTravel-Conference-08

castigatorii-etravel-awards

Lasă un comentariu

 

 

 

*