Evenimente la Târgul de Turism – ediția de primăvară 2014

Evenimente-Targul-de-Turism-al-Romaniei-editia-de-primavara-2014

Cred că este primul an, când pe parcursul Târgului de Turism au avut loc atât de multe evenimente. Multe s-au suprapus și, din păcate, nu am putut ajunge la toate, dar vi le prezint în continuare pe cele la care am fost prezenți:

1. Lansarea destinației Tunisia – Kartago Tours

Chiar dacă evenimentul a avut loc cu o zi înainte de deschiderea târgului, cu siguranță trebuie amintit și aici. Kartago Tours, împreună cu Ambasada Republicii Tunisiene la București și cu Oficiul Național pentru Turism Tunisian au lansat ofertele pentru Tunisia din 2014 și au îndemnat turiștii români să viziteze și această destinație. Au fost prezentate principalele stațiuni de acolo și hotelurile din oferta celor de la Kartago Tours. A existat și o tombolă pentru agențiile revânzătoare, urmată de un dineu tunisian și câteva momente artistice. Tunisia are foarte multe de oferit: hoteluri pentru toate categoriile de turiști, stațiuni animate, restaurante cu preparate tradiționale, plaje cu nisip, vegetație tropicală, porturi, sporturi nautice, excursii în deșert etc.

Lansarea-destinatiei-Tunisia-Kartago-Tours-01

Lansarea-destinatiei-Tunisia-Kartago-Tours-02

Lansarea-destinatiei-Tunisia-Kartago-Tours-03

Lansarea-destinatiei-Tunisia-Kartago-Tours-04

2. Deschiderea oficială a Târgului de Turism

Joi la ora 11:00 a avut loc deschiderea oficială a Târgului de Turism al României, unde reprezentanții oficiali le-au transmis românilor gânduri bune și i-au îndemnat să viziteze târgul. Printre cei prezenți s-au aflat: Răzvan Filipescu (președintele Autorității Naționale pentru Turism), doamna Lucia Morariu (președinte ANAT), domnul Nicu Rădulescu (președinte OPTBR), domnul Mohammad Murad (președinte FPTR), domnul Mișu Chiruc (președinte ANTREC), doamna Maria Grapini (fost ministru al Turismului), doamna Corina Martin (președinte Asociația Litoral-Delta Dunării). Din păcate, actualul ministru pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri și Turism, domnul Florin Jianu, nu a fost prezent la eveniment.

Deschiderea-oficiala-a-Targului-de-Turism-01

Deschiderea-oficiala-a-Targului-de-Turism-02

3. Mamaia Style – show-ul de deschidere de la standul Asociației Litoral – Delta Dunării

La fel ca și anul trecut Asociația Litoral-Delta Dunării a făcut show la Târgul de Turism, promovând stațiunea Mamaia.

Totul a început cu o paradă din Pavilionul C1 și până la standul asociației din Pavilionul C5.

Pe scenă a fost prezentat noul concept de promovare Mamaia Style, cu cele 4 componente ale sale: Surf, Bird Watching, Safari, Perfect Waves. Fiecare componentă a avut câte un moment artistic pentru a reprezenta cât mai bine conceptul: un show al celor de la Circ & Variete Globus, prezentări de modă, defilarea câștigătoarelor de anul trecut de la concursile de frumusețe etc.

Ulterior, cluburile din stațiune și-au făcut simțită prezența prin dansuri, distracție și fete îmbrăcate în ținute provocatoare.

Printre altele am urmărit o retrospectivă a Carnavalului de la Mamaia din anul 2013, o prezentare de modă Haute Couture semnată de Cătălin Botezatu, o prezentare de modă Atmosphere Fashion, dansuri și show-uri sugestive pentru “Mamaia – resort of clubbing, beauties, events & fun”, așa cum este promovată stațiunea atât în țară, cât și peste hotare.

La spectacol a fost prezent și primarul Constanței, Radu Mazăre, care a promis: „o faleză refăcută, plaje iluminate ca la Rio, spectacole cum n-a văzut Parisul, pasarele – opere de artă pentru turiști, o statuie la intrarea în Mamaia – Mamaia Style și un nou imn pentru 2014”, dar și Corina Martin, președintele Asociației de Promovare Litoral – Delta Dunării ce ne-a transmis că ne așteaptă la vară în stațiunea Mamaia: „pentru că noi suntem altfel, ne promovăm altfel”.

La sfârșit a avut loc avanpremiera primului film oficial de promovare a stațiunii, pe care îl vom putea vedea pentru prima dată integral în cadrul unui eveniment în curs de pregătire.

Oficialii din Mamaia spun că în anul 2013 a fost înregistrată o creștere turistică impresionantă, stațiunea fiind promovată în peste 180 de țări. Aceștia își propun spectacole mai grandioase, mai mulți artiști, mai multe materiale promoționale. Vom vedea ce se va întâmpla în continuare și câți turiști străini va atrage Mamaia în 2014.

Iată și un calendar cu principalele evenimente din Mamaia/Constanța în 2014, pe care l-am găsit la standul Asociației de Promovare Litoral – Delta Dunării:

15 – 20 aprilie – Campionatul European de Yachting ZOOM 8 (Port Tomis)
1 mai – Paradă deschidere sezon litoral 2014
1 mai – Sunwaves – Festival de muzică electronică (Plaja Mamaia Nord)
1 – 4 mai – The Mission 1st of May (Plaja Mamaia Nord)
1 mai – 31 august – Fashion Summer Festival (Mamaia și stațiunile de pe litoral)
3 mai – Doltcini XCO – concurs de ciclism pe plajă (Plaja Modern, Constanța)
24 – 27 mai – SCF Black Sea & Tall Ships Regatta (Portul Constanța – Terminalul de pasageri)
1 iunie – 31 august – Faleza Fanteziei (Faleza Mamaia)
12 – 15 iunie – Tomis Yacht (Portul Turistic Tomis)
19 iulie – Concert Julio Iglesias (Mamaia parcare Club EGO & Le GaGa)
15 august – Ziua Marinei Române (Port Constanța)
August – Festivalul Național de Muzică Ușoară Mamaia (Teatrul de Vară Soveja)
August – Festivalul Național al Cântecului și Dansului Popular Românesc (Teatrul de Vară Soveja)
29 – 31 august – Festivalul Antic Tomis (Constanța)

Mamaia-Style-01

Mamaia-Style-02

Mamaia-Style-03

Mamaia-Style-04

Pentru mai multe fotografii vă așteptam pe pagina noastră de Facebookalbum Mamaia Style.

4. Workshop “Secret Greece”

Așa cum am precizat și în articolul cu Impresii finale despre Târgul de Turism, Grecia este o destinație foarte bine promovată în România. Reprezentanții oficiali ai autorităților elene și-au prezentat deschiderea către piața din România. Idei extrase:

– Grecia și România sunt două țări care au relații de prietenie din punct de vedere istoric;
– din 1880 au început relațiile diplomatice dintre cele două țări;
– grecii îi iubesc pe români și sunt pregătiți în fiecare an să îi primească;
– 72% dintre românii care au declarat că vor să petreacă concediul în străinătate, au ales ca prima variantă Grecia;
– Grecia încearcă să se promoveze și prin forme alternative de turism;
– în 2013 Grecia a crescut ca vânzări în România cu aproape 40%;
– se face o încercare de dezvoltare a infrastructurii pentru turismul medical în Grecia;
– este foarte importantă promovarea online a Greciei pe piața din România.

Printre regiunile amintite și prezentate s-au aflat:
– Insula Thassos
– Halkidiki
– Thessalia
– Kavala
– Macedonia și Tracia

Toate acestea sunt destinații turistice pentru vizitatori din toată lumea și dispun de: plaje frumoase, golfulețe pitorești, ape curate, livezi cu măslini, râuri și cascade, spații arheologice, mănăstiri, biserici, sate tradiționale cu o arhitectură deosebită, zone muntoase, infrastructură turistică modernă.

Două precizări mi-au atras atenția în mod special:
1. Evenimentul AirSea Show ce se va desfășura anul acesta în perioada 20-22 iunie în orașul Kavala. Acesta face parte dintre cele 24 de evenimente foarte importante din Grecia, singurul care se desfășoară în afara Atenei și a Salonicului.
2. Lisse Fort Museum – cuprinde cazemate ce au avut un rol foarte important în cele două războaie mondiale, fiind un obiectiv unic în lume. Una dintre cazemate a fost refăcută și s-a achiziționat echipamentul adecvat pentru cei ce vor să trăiască evenimente care s-au petrecut atunci – să stea o zi în condiții de război. Acest program va fi oferit vizitatorilor de la începutul verii.

Pe parcursul acestui eveniment care a durat câteva ore, touroperatorii Mouzenidis Travel și Melli Tours și-au prezentat oferta către revânzători.

Ne-am bucurat și de câteva dansuri tradiționale grecești ale ansamblului Kymata.

Workshop-Secret-Greece-01

Workshop-Secret-Greece-02

Workshop-Secret-Greece-03

5. Iași – Open for business

A fost un eveniment organizat de Consiliul Județean Iași la care, din păcate, nu am ajuns de la început. Se pare că orașul încearcă să se promoveze pentru a atrage din ce în ce mai mulți turiști, având un stand chiar drăguț la târg. Evenimentul s-a încheiat cu un plăcut recital al celor de la cvartetul Ad Libidum.

Iasi-Open-for-business-01

Iasi-Open-for-business-02

6. Grecia – România – Business Parteneriat în Turism

Din nou reprezentanți ai Greciei au vrut să se întâlnească cu agențiile de turism din România și să le ofere toate informațiile de care au nevoie. Au fost prezenți hotelieri din:
– Salonic
– Kastoria
– Xanthi
– Halkidiki
– Thassos
– Samothraki
– Pieria, dar și agenții de turism.

Concluzii:
– Grecia se află pe locul 6 printre investitorii străini în România
– în 2013 a avut loc o creștere importantă în comerț și turism;
– turismul reprezintă un sector dinamic și foarte plăcut de colaborare economică;
– Grecia și România sunt două țări cu relații comerciale și de afaceri foarte importante;
– la aceste întâlniri B2B există posibilitatea de a dezvolta noi parteneriate și colaborări în domeniul turismului.

Grecia-Romania-Business-Parteneriat-in-Turism-01

Grecia-Romania-Business-Parteneriat-in-Turism-02

Grecia-Romania-Business-Parteneriat-in-Turism-03

7. Despre stres, cu relaxare – Danubius Hotels Group

Unul dintre cele mai interesante evenimente de la TTR a avut ca subiect o problemă care ne afectează pe toți mai mult sau mai puțin și anume stresul.

În această vară se va deschide la Sovata, Danubius Health Spa Resort Brădet ce va promova, printre altele, un program antistres, de care probabil cu toții am avea nevoie.

În cele două ore cât a durat evenimentul, am aflat o mulțime de lucruri ce merită menționate:
– noțiunea de stres a apărut în anul 1936, fiind introdusă de Hans Selye, un fiziolog de origine maghiară, și este definită ca “reacție nespecifică a organismului la un stimul”;
– cauzele declarate ale stresului: serviciul, familia, situația financiară, sănătatea;
– cauze nedeclarate ale stresului: sedentarism tehnologizat, divertisment, cultul imaginii “persoană activa”, competiția socio-financiară și profesională, neglijarea relațiilor din cadrul familiei;
– întreg organismul este afectat din cauza stresului;
– stresul scade fertilitatea;
– 80% dintre bolile cunoscute în prezent sunt cauzate sau agravate de stres;
– Asociatia Internațională de Management a Stresului (Marea Britanie) consideră stresul – “cauza principală de apariție a bolilor fizice, mentale și de scădere a calității relațiilor interumane, a performanțelor personale și colective”;
– metode simple de neutralizare a stresului: mișcare în natură, recunoștință, relații, relații apropiate familiale, sociale, spiritualitate;
– programul antistres Sovata are 3 componente: relaxare, readaptare la efort, consiliere antistres – sincer, nu cred ca mi-ar strica un weekend la Sovata :D;
– exercițiul fizic este cel mai eficient factor extern antistres;
Lacul Ursu este denumit “Marea Moartă a Europei”;
– Sovata a fost declarată oficial stațiune balneară în anul 1884.

După prezentări, a urmat un brunch cu gustări antistres. Toate arătau demențial și erau foarte gustoase și sănătoase.

Sincer, apreciez din suflet astfel de inițiative de modernizare/promovare a stațiunilor balneare din România. Trebuie să ajungem și noi în rândul lumii la un moment dat.

Despre-stres-cu-relaxare-01

Despre-stres-cu-relaxare-02

Despre-stres-cu-relaxare-03

Despre-stres-cu-relaxare-04

Pentru mai multe fotografii de la evenimentele prezentate intrați pe pagina noastră de Facebook.

Pe lângă aceste evenimente, am mai fost și la două petreceri, vineri 14 martie:
Petrecerea aniversară Travel Mix (3 ani) – La mulți ani!!!!
Petrecerea Paralela 45

Au fost câteva zile încărcate, dar care au meritat din plin efortul! Nu pot decât să mă bucur că există din ce în ce mai mult interes pentru astfel de întâlniri, din care chiar avem câte ceva de învățat!

Lasă un comentariu

 

 

 

*