Impresii după Romanian Travel Forum și Innovation Travel Gala

Romanian-Travel-Forum-Innovation-Travel

Joi, 15 mai, la complexul Elisabeta, a avut loc prima ediție a evenimentului Romanian Travel Forum a cărui tematică s-a axat pe “Importanța Turismului de incoming și a MICE / Industria de evenimente pentru economia României“.

Principalul scop al conferinței a fost de conștientizare a importanței dezvoltării industriei MICE în România și de identificare a unor modalități de promovare a turismului românesc și a multiplelor posibilități de a organiza evenimente pe teritoriul țării noastre.

La nivel internațional acest sector al turismului, cel al MICE (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions), cunoaște cifre impresionante și reprezintă un motor al economiei în anumite țări. Are un potențial imens de dezvoltare și în țara noastră, dar pentru a profita de acesta, trebuie să ne unim forțele și să îl promovăm corespunzător.

Evenimentul a fost organizat de Innovation Travel și Restaurantul Elisabeta în parteneriat cu Clubul Presei de Turism – FIJET România.

Romanian-Travel-Forum-Innovation-Travel-01

Deschiderea a fost făcută de Răzvan Filipescu, președintele Autorității Naționale pentru Turism, care a adresat câteva cuvinte încurajatoare și a vorbit despre trend-ul pozitiv al turismului românesc:
– numărul de turiști străini care au vizitat România în primul trimestru din 2014 a crescut cu 9,8%;
– turiștii străini care vizitează România provin și din alte piețe pe care noi le-am uitat: Israel, Polonia, Canada etc.
– România se promovează din ce în ce mai agresiv ca destinație turistică;
– se acordă o importanță deosebită turismului de incoming, deoarece este important pentru economie – este “inima turismului”;
– se iau măsuri noi de promovare (ex. legea voucherelor de vacanță);
– se vor face campanii media de promovare a României pe 6 piețe;
– se vor iniția noi acțiuni de promovare a evenimentelor cultural-artistice pe piețele externe;
– România va fi prezentă la peste 40 de târguri internaționale.

Romanian-Travel-Forum-Innovation-Travel-02

Un exemplu pozitiv și demn de urmat a fost cel al Austriei, de la care avem foarte multe de învățat în ceea ce privește promovarea industiei de evenimente. Rudolf Lukavsky, atașatul comercial al Ambasadei Austriei la București ne-a vorbit despre “Turismul din Austria în 2013“:
– 36,84 milioane sosiri;
– 132,63 milioane de înnoptări;
– 3,6 înnoptari/persoană;
– raportul dintre vacanțele de iarnă și cele de iarnă este de 50:50;
– 22,8 miliarde euro – venituri din turism ;
– servicii de calitate, un raport bun calitate-preț;
– 58.500 – unități de cazare pentru sezonul de iarnă;
– 62.000 – unități de cazare pentru sezonul de vară;
– 58% – rezervări directe;
– 53% – căutări pe internet înainte de rezervare;
– 36% dintre turiști aleg hoteluri de 4-5*;
– nr. 1 în Europa pentru vacanțele la munte în timpul verii;
– 60% aleg vacanțele în Austria datorită munților;
– 72% dintre turiștii din timpul iernii schiază;
– 20% dintre turiștii din timpul verii folosesc bicicletele;
– 44,6 ani – media de vârstă a turiștilor;
– 16 pagini de Facebook în 20 de țări;
– 1895 de spoturi TV și Radio;
– 6520 de articole printate și online;
– 2000 de alte activități de promovare precum: conferințe de presă, workshop-uri, călătorii pentru presă, colaborări etc.

Sfaturi de la austrieci pentru România:
– dezvoltarea efectivă și promovarea punctelor forte ale țării noastre ca destinație turistică;
– dezvoltarea infrastructurii;
– crearea de pachete turistice atractive (vacanțe mai lungi);
– o prezență web mai bine consolidată;
– campanii de imagine pe YouTube și Facebook;
– cooperarea între sectorul public și cel privat în turism.

Romanian-Travel-Forum-Innovation-Travel-03

Totodată, în cadrul evenimentului, am ascultat o prezentare foarte interesantă și despre “Experiențe culturale de neuitat în inima Transilvaniei” susținută de Christian Macedonschi, președintele Asociației de Promovare și Dezvoltare Turistică Brașov, în care au fost amintite cetățile Brașov, Făgăraș, Râșnov, Feldioara, Castelul Bran ca importante elemente cultural-istorice ale României, dar și bisericile fortificate de la Prejmer, Harman, Codlea etc. (în zona Transilvaniei de Sud există peste 150 de biserici fortificate, multe dintre acestea fiind deschise pentru turiști). În jurul acestora, turismul s-a dezvoltat, au fost construite conace, pensiuni elegante, restaurante etc.
Transilvania oferă:
– natură;
– faună și floră deosebită;
– relaxare;
– turism activ;
– o gastronomie desăvârșită.

În cadrul aceleiași prezentări, am primit ca exemplu orașul Brașov – “capitala turismului românesc după București”, dar și Butoiul Sasului – Gănești situat între Sibiu și Mureș – singurul conac transilvănean certificat bio ecologic care oferă specialități din grădina proprie.

Romanian-Travel-Forum-Innovation-Travel-04

Eduard Schneider, audio-visual content creator, ne-a impresionat pe toți prin aparatura performantă pe care a prezentat-o, cea cu care realizează filmulețe de promovare pentru diferite companii, țări sau orașe.

Acesta a subliniat faptul că este foarte importantă calitatea atunci când vrei să promovezi România și să atragi atenția turiștilor, convingându-i să viziteze această țară superbă.

Romanian-Travel-Forum-Innovation-Travel-07

Dumitru Graur, președintele Asociației Presei Sportive din România, a subliniat potențialul imens pe care îl are turismul de competiție – deplasarea echipelor și suporterilor la meciuri, care implică transport, cazare, masă, vizite etc. Din păcate, astfel de servicii sunt o raritate la noi în țară, existând prea puțin interes. Un exemplu pozitiv în acest sens este Complexul Sportiv Cheile Grădiștei Moeciu – Bran, un adevărat complex sportiv ce include foarte multe facilități și servicii: pistă de biatlon (singura privată din România), terenuri pentru tenis, fotbal, sală de sport etc.

Romanian-Travel-Forum-Innovation-Travel-08

Răzvan Nacea, purtător de cuvânt ANAT pe turism medical, a susținut o prezentare despre turismul medical în România, posibilitățile acestuia de dezvoltare, dar și problemele cu care se confruntă acest sector:
– turismul medical este unul dintre cele mai dinamice sectoare;
– în România are o creștere anuală de 30%;
– potențialul țării noastre este imens; trebuie să ne implicăm și să promovăm mai bine România pentru un turism medical de calitate;
– din păcate, lipsa de încredere și siguranță sunt principalele motive pentru care turiștii nu aleg țara noastră;
– stațiunile balneo au nevoie de o revigorare totală, investiții și servicii;
– 2-3% dintre turiștii care vin în România aleg wellness, spa și servicii medicale;
– principalele ramuri pentru care ne putem promova: turism dentar, chirurgie estetică și practică, investigații oftalmologice;
– turismul medical reprezintă un adevărat motor de relansare al economiei românești, nu numai a turismului.

Romanian-Travel-Forum-Innovation-Travel-09

Radu Cimponeriu, consultant MICE, director general CongreExpo Service a definit industria evenimentelor și a prezentat principalele caracteristici ale acesteia:
– industria evenimentelor este mai mult decât o activitate turistică;
– în perioada crizei a fost unul dintre domeniile constante și a avut foarte puțin de suferit;
– scăderile au fost undeva între 2-3%, o scădere mai accentuată înregistrând evenimentele medicale și farmaceutice;
– un procent situat între 60-80% din veniturile hotelurilor din București provine din MICE;
– media cheltuielilor/delegat/eveniment a fost de 1620 Euro în 2012 la nivel mondial (IAPCO) sau de 437 Euro/delegat/zi (ICCA, 2011);
– industria evenimentelor necesită un sistem educațional specific;
– există o mulțime de efecte și beneficii ce rezultă din această industrie;

Trăsăturile definitorii ale industriei de evenimente din România:
– potențial ridicat de dezvoltare ca destinație MICE;
– infrastructură generală mediocră (sisteme de transport), dar și în curs de ameliorare (aeroporturi și autostrăzi);
– infrastructură specifică în curs de dezvoltare mai ales prin investiții ale sectorului privat;
– sistem de pregătire profesională specifică aproape inexistent;
– lipsa unor studii de impact și a statisticilor specifice etc.

Romanian-Travel-Forum-Innovation-Travel-11

Călin Ile, vicepreședinte FIHR, director general hotel Ibis Nord, a precizat că avem nevoie de oameni specializați care să atragă evenimente în hoteluri, “să fim ambasadori ai orașului în care locuim”.

Romanian-Travel-Forum-Innovation-Travel-12

Dan Anghelescu, director general La Piovra Turista, a vorbit despre importanța unei promovări eficiente pentru incoming a:
– structurilor de cazare alternative: apartamente în regim hotelier, rulote, corturi, hotel de gheață etc.
– programelor specifice: vânătoare, medicale etc.;
– programelor unice: Delta Dunării, Mănăstirile din Nordul Moldovei etc.
“Încă vindem ieftin ceva diferit!”

Romanian-Travel-Forum-Innovation-Travel-13

Dorin Ivașcu, director Regional Air Services (RAS) a adus în discuție o alternativă a mijloacelor de transport: aviația privată. Chiar dacă avem probleme cu infratructura de transport în general, ne putem axa pe zborurile private pentru a atrage turiști în România. Există o astfel de clientelă, care își permite să plătească pentru acest serviciu.

Romanian-Travel-Forum-Innovation-Travel-14

Alexandru Mironov, jurnalist de știință, fost ministru al Tineretului și Sporturilor, a vorbit despre educația tinerilor și rolul acesteia în dezvoltarea turismului. A concluzionat clar și răspicat cu un citat din Iorga: “O călătorie face cât un an de școală!”.

Traian Bădulescu, Managing Partner Innovation Travel, a moderat întregul eveniment și ne-a transmis o noutate: în perioada 26-28 septembrie se va organiza la Sala de Marmură a Casei Presei Winter Travel Expo, un târg dedicat celor din industria turismului ce vor să promoveze în special ofertele pentru sezonul de iarnă.

Romanian-Travel-Forum-Innovation-Travel-15

Calitatea speakerilor și a subiectelor expuse a fost foarte ridicată, problemele fiind de actualitate pentru România. Din păcate, nu au venit toți cei care au confirmat participarea, în sală aflându-se destul de puține persoane. Sper că la ediția a doua, care va fi organizată în septembrie, va exista mai mult interes în rândul jucătorilor din industria turismului.

Romanian-Travel-Forum-Innovation-Travel-17

După atâtea prezentări și discuții, seara în jurul orei 19:00 a început Innovation Travel Gala unde ne-am relaxat ascultându-l pe Constantin Moscovici, cel mai mare naist al Republicii Moldova.

Romanian-Travel-Forum-Innovation-Travel-16

Așteptăm cu interes să vedem cu ce noutăți va veni ediția a doua!

5 comments to Impresii după Romanian Travel Forum și Innovation Travel Gala

  • Mihai COPETCHI - KOPECKY

    Bonjur, felicitari pentru participare !
    Vezi, ca eu am avut dreptate ! Au fost invitati putini si de regula ,,o clientela a casei”. De ce nu se fac invitatii online si la furnizorii de formare profesionala ? Nu ar lipsit de interes, mai ales ca ideea de a avea contact cu cei care promoveaza noul in turism este benefica pentru toti.
    Poate reusesti sa ,,insinuezi” aceasta idee cu proxima ocazie. Eu as fi curios de reactii mai ales ca d-l Badulescu se considera o somitate in domenium el avand o singura ,,calitate” …..este fiul lui taica-su si a fost plantat acolo unde este de catre tatal sau ca sa-i asigure un drum in viata. N-am nimic cu nimeni, e jenant ca acest individ viruseaza domeniul, si sunt destui cei care nu-l agreeaza. Adica oameni care au facut ceva pentru turism si se impiedica la orice ocazie de acest personaj. E o vorba in popor …..,,copiii nu se rasfata, nu se recomanda si nu se imping de la spate !”. Doar reciproca, se pare, mai este valabila …….
    Cu stima.
    PS. Sa nu intelegi ca am vreo frustrare, dar, dar din intamplare sau pur si simplu am habar de ce se intampla ….cu multi, multe si altele ! Ar fi bine sa le stii si tu, pe rand. Pentru viitor este o buna ….polita de asigurare !

    • Draga domnule Mihai Copetchi,

      Nu stiu cat de bine informat sunteti, dar tatăl meu nu mai este de 8 ani, a fost pictor si a fost tintuit la pat ultimii 20 de ani de o boala neiertatoare. Cred ca faceti o confuzie.
      Ca mă agreaza sau nu lumea, nu stiu. Stiu doar ca sunt sincer si fac ceea ce fac cu pasiune. Am invatat ca nu poti multumi toata lumea.
      Nu am nicio ruda in turism. Si am pornit pe calea turismului ca jurnalist, inca din vremea studentiei.
      Am trimis invitatii pentru forum la baza de date cu agentii de turism si mass-media.
      Buna sugestia dvs. legata de institutiile de invatamant.

      Fara nicio frustrate,

      Al dvs.,

      Traian Badulescu

    • Ema

      Interesant felul in care povestesti. Bravo. Sanatate.

  • “d-l Badulescu se considera o somitate in domenium el avand o singura ,,calitate” …..este fiul lui taica-su si a fost plantat acolo unde este de catre tatal sau ca sa-i asigure un drum in viata.”
    Dl Mihai Copetchi cred ca faceti o confuzie in legatura cu domnul Traian Badulescu. Il cunosc personal de 17 ani. Singurul om care l-a ajutat in viata a fost dl. Marian Constantinescu. Ar fi bine sa nu aruncati cu pietre in cineva inainte de a va documenta.

  • calin dorgo

    România Nu este (încă) o destinaţie turistică

    Azi m-am sculat cu fundu-n sus! Cica s-a zis la TV ca undeva in nordul friguros al Germaniei, un investitor thailandez a transformat un fost hangar intr-un colt de paradis tropical. Ai acolo bai termale, jacuzzi, multa lumina, palmieri si nisip. Un colt din Hawai a fost teleportat pe pamant german. Cupola tropicala are 8 milioane de vizitatori anual. Cam de 4 ori mai multi decat toti turistii straini (incoming) ce ne viziteaza noua, anual, tara. Dintre care, stim noi, jumatate sunt veniti cu afaceri si jumatate din jumatatea ramasa, sunt moldoveni de peste Prut sau unguri veniti pe la neamuri. ce mai!, avem cel mai mic numar de turisti straini din Europa de est. Pana si ungurii, care n-au nici munte, n-au nici mare, ne-a depasit cu mult. A doua veste TV ce m-a tulburat rau de tot, a fost aceea ca polonezii au construit 1500 de Km de autostrada intr-un an. E-adevarat, acolo se organizeaza un campionat european de fotbal si intraga tara s-a mobilizat pentru un scop anume. La noi, in doua decenii s-au construit de-abia cateva sute de Km de autostrada. Pana nu vom avea si noi o infrastructura perfecta, nu vom avea turism! Deageaba avem noi atractii turistice naturale unice (Sapanta, Barsana, manastiri bucovinene, mitul Dracula, Viscri, Delta, Casa Poporului, Pestera Ursilor, Cheile Bicazului, Rametului, Turzii, etc, etc) si multe statiuni balneare. La unele dintre ele nu poti ajunge decat cu masini “off-road”, calare sau pe jos. Avem in tara multe comitete si comitzii caragialesti, avem congrese, conferinte si targuri de turism. Dar, ne place sa vorbim mult si sa facem putin. Dupa 20 de ani, parafrazandu-l pa Al.Dumas, incompetenta noastra in a atrage turisti straini neschimbata. Un exemplu. Amicul meu Pierre va veni in luna mai (a si plecat) in tara noastra, ca turist, cu inca 7 amici. S-a interesat la el in Normandia la cateva agentii, cam ce e de vazut pe-aici. Unele au strambat din nas depasite de situatie dar la una i s-a spus asa….”daca coborati din avion la Cluj, mergeti la Bran si Sighisoara si savurati legenda lui Bram Stocker, apoi la Sapanta, unde veti vedea ceva unic, un cimitir vesel iar in Bucovina veti vedea altceva unic in lume, biserici pictate pe dinafara. Daca coborati la Bucuresti, vizitati casa Poporului si Delta Dunarii. Sunt si ele unice. Inchiriati un microbuz cu cauciucuri bune si un ghid”. Turismul nostru e facut si promovat de straini sau oameni instrainati, nu de romani-Bram Socker (Dracula), printul Charles (Viscri) Ferdinand si Ceausescu (Castelul regal Lapusna,, Casa Poporului), regele Mihai-Peles). Cam atata stiu strainii despre noi,. caci treaba cu Hagi, Nadia si Ilie Nastase, a cam trecut, nu mai aduce turisti. . Despre cazare, grupul m-a intrebat pe mine. I-am recomandat pensiuni peste pensiuni cu patroane francofone!!…da, da! , gen pensiunea Dorina de la Putna sau Iulia de la Bran,sai hotelul Cerbul de la Borsa.Cascada Cailir i-a extaziat si salina de la Praid. Cheile Bicazului, insa au devenit Cheile baracilor de lemn cu kitch-uri… In Mai 2015, vor veni din nou, in Delta…Ce le-a mai placut? Natura, si..oamenii!!! Nu le-au plactut cersetorii tineri (puradeii) agasanti din parcari, certurile din Parlament si gropile din sosele peticite din munti.. Am participat si eu la targuri, conferinte si congrese de turism si balneoturism (Sovata, Poiana Brasov, Tg.Mures). In general, la aceste manifestari, in prima zi se discuta serios. Dar discutiile se raporteaza prea des la viitor…grafice, prognoze, proiecte. Apoi, in zilele urmatoare, era mai multa lume in hol sau pe la cafea, decat in sala de conferinte. Toti asteptau pauza de masa ca sa mai sporovaiasca cu prietenii sau colegii de breasla din alte localitati. “Wow! Buna Misule, pai nu te-am vazut de un secol, hai, nu iesim la un shopping prin oras, m-a rugat nevasta sa-i aduc ceva de la conferinta?” Titulescu zicea ca poprul roman consuma cea mai multa energie verbala in sedinte, fara a ajunge la vreun rezultat concret.
    Ce-as face eu? As desfiinta toate structurile centrale din turism care, in doua decenii si ceva, si-au dovedit ineficienta si as infiinta doar doua ministere. 1.-Ministerul autostrazilor. 2.-Ministerilor soselelor bune. Rolul lor ar fi ca in 3-4 ani sa ne impanzeasca tara cu o retea viabila de transport pana la zecile, poate sutele de obiective turistice autohtone, unde nu se poate ajunge nicicum. Asa au facut deja de mult, alte tari. Nu mai are loc sa va spun ca suntem pe penultimul loc in UE la contributia PIB-ul comunitar in turism. Ne-a intrecut pana si Albania. In urma cu multi ani, un grup din afara tarii a vrut sa viziteze castelul regal de la Lapusna, (eram pregatit cu paine si sare), plus cetatea Sighisoarei si ghetarul de la Scarisoara. Fiecare dorea sa vada patul in care au dormit, regele Ferdinand, regele Mihai sau Nicolae si Elena Ceausescu si un ghetar unic in Europa, ce are cateva milioane de ani. Cei 20 de Km dintre Ibanesti si Lapusna sunt insa o catastrofa, care dureaza de mai bine de un deceniu. Despre cei 4 Km de drum mizerabil, in panta, de “pamant amestecat cu pietre”, de la soseaua principala si pana la Scarisoara, nu le-am mai zis nimic dar le-a zis poate altcineva caci grupul a ramas acolo unde au si facut primul popas-la Baile termale de la Hajduszoboszlo din Ungaria. Pe la noi, grupul n-a mai ajuns niciodata. Astazi, in turism, suntem pe nicaieri, dar maine, cine stie??…

Lasă un comentariu

 

 

 

*