Impresii după SMART Up Your Travel Business

smart-up-your-travel-business

Pe 28 octombrie am fost prezentă la evenimentul organizat de Turism Market cu titlu: “Smart Up Your Travel Business” și am promis că voi reveni cu câteva idei principale care au fost discutate acolo. Totuși, sunt de părere că, este bine ca cei implicați în industria turismului să participe la astfel de întâlniri/workshop-uri pentru a afla lucruri noi și de a înțelege mai bine nevoile clienților, discutând și cu alți participanți sau speakeri și împărtășindu-și ideile și experiența.

smart-up-your-travel-business-01

De multe ori, se întâmplă ca la astfel de evenimente să aibă loc și niște discuții mai aprinse în sală, dar care au un rol constructiv, demonstrând că cei prezenți chiar sunt interesați de subiect și vor să afle cât mai multe detalii. Fiecare privește această industrie atât de frumoasă și dinamică în funcție de propria experiență și de locul pe care îl ocupă în această piață (destul de ciudată în momentul de față, în opinia mea :D). Important este să cunoaștem cât mai bine ceea ce oferim și să identificăm preferințele celor care apelează la serviciile noastre astfel încât să îi putem surprinde într-un mod cât mai plăcut.

smart-up-your-travel-business-02

Carmina Nițescu a avut o prezentare focusată pe “Orientarea spre client”:

– este foarte important să fii diferit și să ieși în evidență cu ceva;
– un client nemulțumit se poate transforma într-un client fidel mai repede decât ai putea crede;
– cunoașterea clientului este un punct cheie în activitatea fiecăruia;
– dacă sunt mulțumiți, clienții vă vor recomanda și prietenilor;
– întrebări utile pentru a descoperi nevoile clienților:

1. Cine este clientul? – vârstă, sex, nume, interese, pasiuni etc.
2. Ce vrea cu adevărat?
3. Ce îl irită cu adevărat?
4. Care sunt fricile și frustrările lui?
5. Care sunt dorințele și nevoile lui?

smart-up-your-travel-business-03

– după toate aceste aspecte veți ști să oferiți clienților voștri servicii de calitate axate pe nevoile lor;
– în încheiere Carmina a vorbit despre cei 6 pași în Cultura Serviciilor Superioare: “criminal”, ” basic”, “expected”, “desired”, “surprising”, “unbelievable” si despre cât de greu este să urci pe această scară și să îți surprinzi turiștii;
– iată și un filmuleț al lui Ron Kaufman – unul dintre cei mai căutați educatori și consultanți de customer service din lume:

Mădălin Măncilă a avut, ca de obicei, o prezentare interactivă și haioasă, dar cu multe aspecte utile și reale: “Adaugă valoare produselor tale”. În prima parte au fost descrise principalele tipuri de clienți:

1. Clientul “Price” – caută cel mai mic preț, dă foarte puține informații, nu este cel pe care ni-l dorim;
2. Clientul Needucat – generează cereri complexe fără să țină cont de bugetul de care dispune;
3. Clientul Educat – se pricepe cu adevărat, va analiza fiecare detaliu al produsului;
4. Clientul “Researcher” – vrea opinia celui din agenție, va transmite rezultatul research-ului și cunoscuților.

De reținut:

smart-up-your-travel-business-06

5 moduri de a da valoare produsului prin strategia de preț:
1. Cu cât produsul rezolvă mai multe “probleme” cu atât devine mai valoros pentru client.
2. Gusturile și preferințele clienților joacă un rol imens în modul în care este perceput produsul în piață.
3. Se poate influența decizia de cumpărare, nu printr-un discount ci prin ajustarea produsului în funcție de targetul vizat.
4. Studiați concurența și aduceți plus valoare produsului vostru.
5. Indiferent de tipul produsului clienții așteaptă până în ultima clipă un discount.

Mădălin a concluzionat cu câteva studii de caz de succes puse în practică de Prestige Tours pentru fidelizarea clienților.

smart-up-your-travel-business-04

Andrei Georgescu a încheiat seria prezentărilor captând atenția publicului. Idei:
– funcțiile de marketing, selling & customer service se unifică;
– 82% dintre cei care sunt conectați la Internet, folosesc Internetul pentru a căuta informații despre un produs;
– 77% preferă emailul pentru mesaje promoționale;
– 76% preferă emailul pentru comunicări legate de servicii;
– marketing-ul devine un job 24/7: gestiunea engagement-ului, influențarea și servirea clienților atât online cât și offline;
– 12-25% creștere în vânzări dacă mesajele tranzacționale conțin recomandări de produse.

smart-up-your-travel-business-05

Cam atât despre prezentări. Așteptăm cu interes și alte evenimente de acest gen, foarte utile pentru cei activi în turism.

Lasă un comentariu

 

 

 

*