Impresii după Social Media & Mobile Strategies for Travel Industry Conference

social-media-and-mobile-strategies-for-travel-industry-conference-eventur

După cum probabil știți deja, astăzi am participat la Social Media & Mobile Strategies for Travel Industry Conference, un eveniment dedicat industriei turismului și mai exact strategiilor de Social Media și Mobile ce pot ajuta ajuta companiile din domeniu. În opinia mea, aceasta a fost o ocazie importantă de a afla lucruri noi și interesante pe care să vi le înpărtășesc și vouă.

social-media-and-mobile-strategies-for-travel-industry-conference-01

Iată pe scurt ce au prezentat speakerii – persoane cu experiență în Turism și Social Media.

social-media-and-mobile-strategies-for-travel-industry-conference-02

Ciprian Eneaconsultant în turism – ne-a vorbit despre importanța marketingului într-o companie, despre relația dintre bloggeri și agențiile de turism și ne-a precizat faptul că Social Media poate ajuta compania să-și cunoască piața, produsul și să îl construiască mai bine. Rolul bloggerilor de travel este de a învăța firmele de turism să vândă mai bine, să-și cunoască publicul și să aibă o relație mai strânsă cu acesta. A mai evidențiat faptul: “să fim cu adevărat utili unii altora”. Un aspect interesant despre care știam dar nu mi se confirmase este faptul că Booking.com investește 1.000.000 Euro / zi în Google Adwords.

Mihai PopescuMarketing Manager Vola.ro – ne-a dezvăluit câte ceva din “Istoria prezentului” – despre această lume nouă cu o cantitate mare de informație. De asemenea, a făcut o paralelă între Media clasică unde există un emițător și mai mulți receptori și Social Media unde oricine poate fi emițător sau receptor. Viitorul tinde spre faptul că oricine poate oriunde și oricând să fie receptor sau emițător. Interesante au fost și cele 10 lucruri pe care le auzim de la managerii noștri când vine vorba de Social Media, dintre care amintesc: Nu avem timp, Nu avem buget, Nu putem măsura, Nu are cine să se ocupe etc. Importanța angajaților este esențială, 90% contează oamenii, 10% contează tehnologia. Concluzie: “Spune-mi și o să uit… implică-mă și voi înțelege” (Confucius)

Carmen PavelPreședinte J’Info Tours – ne-a transmis că agenția de turism pe care o conduce își îndreaptă o atenție din ce în ce mai solidă către Social Media și ne-a adus la cunoștință un termen nou inventat de dumneaei: INFOBEZITATE = flux imens de informații. Planul Social Media întocmit de J’Info Tours se axează pe:

– evaluare
– definirea obiectivelor
– mesaje transmise
– interactivitate
– măsurarea influenței online

Am aflat și un procent interesant despre segmentul online: 16% vinde J’Info Tours în mediul online.

Concluzie: “Social Media este instrumentul viitorilor lideri”.

Călin FusuCEO Zumzi – ne-a vorbit despre Zumzi.ro care a devenit un mall online și despre faptul că site-urile de reduceri s-au consolidat în 2012.

Marcela ManolicăSales Manager Romania Travelport – a prezentat două aplicații de travel:

  1. Travelport ViewTrip Mobile ce este dedicată turiștilor și oferă:

– transmiterea și actualizarea automată a itinerariului de zbor,
– status-ul zborului și alerte de călătorii,
– informații detaliate despre aeroporturi,
– ghiduri, etc.

Aplicația este permanent la îndemână și se poate descărca gratuit.

  1. Travelport Mobile Agent – se adresează agenților de ticketing și îi ajută foarte mult oferindu-le o mai mare flexibilitate, un mod de lucru familiar și o conexiune rapidă.

Mugur PătrașcuHead of iLeo – ne-a vorbit despre “socializarea turistică sau un mic îndreptar de împrietenit”. Este foarte importantă comunicarea în turism, cu turiștii prin intermediul noilor instrumente sociale. Socialul este despre experiențele umane, relațiile umane și toacă pisicăraia și vorbăria din jurul acestora. A mai subliniat faptul că, din păcate, agențiile de turism sunt cele mai nesociale entități cu potențial maxim de socializare și a mai adăugat câțiva pași de urmat pentru firmele de turism:

– crearea unei infrastructuri sociale de content;
– crearea de aplicații pe Facebook și Mobile;
– găsirea persoanelor potrivite pentru colaborări;

Un gând la final: “Sunteți in business-ul în care o fotografie chiar face 1000 de cuvinte”.

Monica JitariucManaging Director The Practice – a avut o prezentare foarte interactivă care mi-a atras atenția într-un mod pozitiv. S-a adresat în special bloggerilor și ne-a oferit 12 sfaturi și păreri despre reputație:

  1. Să știi pentru cine scrii și să nu uiți pentru cine scrii
  2. Să știi cu cine vorbești și ai de vorbit
  3. Build your credentials – lucrează la prezentarea ta ca blogger
  4. Business-uri noi;
  5. Fă-ți PR
  6. Fii creativ!
  7. It’s more than SEO
  8. Să ai o filosofie și niște principii
  9. Nu sta singur prea mult. Intră în breaslă!
  10. Hai în offline!
  11. Evaluează-ți munca și rezultatele!
  12. Laudă-te!

Cristina BazavanJurnalist – a subliniat importanța blogurilor de companie (36% dintre companii aveau blog în 2009, iar în 2011 procentul a crescut până la 65%). Cele 3 motive pentru a avea blog de companie:

  1. Google
  2. relația cu consumatorii
  3. sustenabilitatea pe termen lung

De asemenea, Cristina a oferit agențiilor de turism câteva Do și Don’t pentru blogurile proprii.

Do:
– scrie ca un prieten, nu ca un profesor
– oferă informații relevante pentru comunitate
– oferă acces

Don’t:
– nu subestima cititorii
– nu te certa
– nu promite ce nu poți respecta

Delia ConstantinescuOwner Social Media Coach – ne-a prezentat câteva detalii despre Social Media for Travelers:

– 76% dintre consumatori nu cred ce spun brand-urile în reclame;
– Experiențele contează mai mult ca niciodată;
– Experiențele înseamnă să creezi o relație;
– 52% din userii online folosesc Social Media pentru a-și alege vacanța;
– 76% postează fotografii pe rețelele sociale;
– 92% din consumatori au încredere în ce le recomandă prietenii lor;

Cele 5 laturi de bază ale Facebook sunt:

  1. conținutul
  2. aplicațiile
  3. reclamele
  4. customer relationship management
  5. măsurare și raportare

De asemenea, Delia ne-a oferit și câteva răspunsuri la întrebarea De ce e bine să socializezi în Social Media?

Alexandru LăpușanCEO & Founding Partner Zitec – ne-a transmis că firmele de turism ar trebui să se preocupe de o strategie pentru platforme online și că interesul pentru aplicațiile de pe telefoanele mobile este în creștere. În plus, ne-a prezentat și câteva detalii despre aplicația de Facebook HotelPeeps – turiștii își pot adăuga țări, orașe și hoteluri unde au fost sau vor să meargă, iar apoi li se trimite un mail personalizat cu oferte pentru destinațiile unde doresc să călătorească.

Filip LepușGeneral Manager Travelio – a subliniat faptul că Social Media începe să conteze din ce în ce mai mult la nivel global iar site-urile de review-uri sunt foarte căutate. Aspecte pozitive referitoare la Social Media:

– review-urile
– pozele reale
– noutăți
– promoții reale
– experiențe trăite și povestite
– sfaturi practice.

Cătălin Macovei – colegul meu, Brand Manager Infoturism – a dezvăluit câteva detalii despre aplicația de mobil Last Minute unde apar ofertele de pe Infoturism.ro postate de agențiile de turism în secțiunea Last Minute. Printre opțiunile aplicației se numără și:

– setarea alertelor
– excluderea destinațiilor
– salvarea ofertelor favorite
– filtre multiple (preț, durată, etc.)

După 10 luni aplicația are 100.000 de download-uri și poate fi folosită pe iOS și Android.

social-media-and-mobile-strategies-for-travel-industry-conference-03

Mi-a făcut plăcere să mă întâlnesc cu oameni dragi, bloggeri de travel cu care am relaționat câte puțin în pauze.

Cu siguranță industria turismului avea nevoie de un astfel de eveniment și cu această ocazie îl felicit pe Alex Filip pentru tot efortul depus și îi urez mult succes în continuare și la cât mai multe astfel de conferințe alături de Eventur.

social-media-and-mobile-strategies-for-travel-industry-conference-04

social-media-and-mobile-strategies-for-travel-industry-conference-05

social-media-and-mobile-strategies-for-travel-industry-conference-06

social-media-and-mobile-strategies-for-travel-industry-conference-07

social-media-and-mobile-strategies-for-travel-industry-conference-08

Lasă un comentariu

 

 

 

*