Impresii după workshop-ul de fotografie de la #ATRADoftana

atradoftana-impresii-workshop-fotografie

Ne-am revenit cu greu după cele trei zile superbe petrecute la #ATRADoftana, dar astăzi ne-am pus pe treabă pentru a vă oferi și vouă informații despre ce s-a petrecut acolo.

Am avut norocul de a participa la workshop-ul de fotografie dedicat bloggerilor de travel, organizat de Eventur, într-o locație WOW: Pensiunea Atra. Acesta a avut loc în perioada 29–31 mai. Știm cu toții că fotografiile au un loc aparte în inimile noastre, deoarece păstrează vii cele mai frumoase amintiri. După fiecare vacanță ne place să ne întoarcem acasă cu cât mai multe imagini pe care le putem privi oricând și arăta și celor dragi. Așadar la un workshop ca acesta ne doream de mult timp să participăm.

Zis și făcut! Ne-am întâlnit cu toții entuziasmați pentru zilele ce urmau, ne-am urcat în mașini și iată-ne în zona barajului Paltinu cu aparatele foto în funcțiune.

barajul-paltinu

Pe baraj nu se poate merge nici măcar pe jos, dar dacă continuați drumul cu mașina, veți găsi un pod de unde se poate admira priveliștea și frumusețea lacului. Am făcut și noi un mic popas acolo, iar apoi am plecat nerăbdători către Pensiunea Atra ce ne-a fost gazdă zilele următoare.

lacul-paltinu

După ce am intrat în localitatea Valea Doftanei am făcut stânga pe un drum neasfaltat, prost pe alocuri, pe care am mers aprox. 800 m. Nu vă speriați, se poate ajunge fără probleme! Există indicatoare ce vă îndrumă către pensiune și nu aveți cum să o ratați.

De cum am ajuns în parcare, am uitat de micile inconveniențe cu drumul și am rămas fascinați de peisajul ce ni se dezvăluia. Lacul Paltinu avea o culoare superbă, iar design-ul pensiunii atrăgea toate privirile. Fiind construită aproape toată în pământ, am parcat mașinile pe acoperiș (era un sentiment foarte ciudat, dar interesant).

DCIM101GOPRO

Gazdele au fost foarte primitoare și ne-au întâmpinat cu câte un pahar de șampanie. Nu am mai avut răbdare să ducem bagajele în camere, am scos aparatele și am așteptat ca Aurelia și Cătălina să ne prezinte locația. Despre Atra vă voi povesti mai multe în următorul articol, ce îi va fi dedicat în întregime.

atra-doftana-receptie

În sfârșit, după ce ne-am instalat, am servit prânzul și apoi Dragoș Asaftei ne-a oferit câteva noțiuni generale despre tehnica fotografică și aparatele de fotografiat profesionale. Iată structura pe care a urmat-o:
1. Timpul de expunere
2. Diafragma
3. Sensibilitatea ISO
12. Sfaturi generale
13. Fotografia cu Smarthphone

dragos-asaftei-workshop-fotografie

Apoi am ieșit cu toții să încercăm să punem în practică ceea ce am învățat.

atra-doftana-exterior

Eram foarte serioși, fiecare își vedea de treaba lui și încerca să surprindă cele mai frumoase imagini.

atra-doftana-curte-lac

Am început cu exteriorul pensiunii, apoi cu lacul și mediul înconjurător și am terminat în interior cu camerele și alte facilități.

atra-doftana-interior

atra-foc-de-tabara

Seara, după cină, am avut parte de un superb foc de tabără, aproape de lac, în jurul căruia am stat de vorbă, am depănat amintiri și am făcut fotografii.

foc-de-tabara

bloggeri-de-travel-foc-de-tabara-atra-doftana

În următoarea zi, ne-am trezit cu forțe proaspete și după prânz am plecat pe un traseu off-road cu două jeep-uri și două ATV-uri, alături de Paul, managerul pensiunii, care, în plus, are un foarte mare talent și în bucătărie.

atv-uri

A fost cea mai tare aventură pe care am avut-o până acum prin munți, deși recunosc că au fost momente când am avut emoții.

traseu-off-road-padure

Noi am mers într-unul din jeep-uri și ne-am mirat ce pante abrupte poate urca o mașină.

DCIM101GOPRO

Drumul a fost foarte aventuros și aproape de Golul Alpin Baiului, care era punctul final, am întâlnit câțiva cai foarte frumoși pe care am reușit să îi fotografiem chiar dacă inițial s-au speriat de noi.

cai-golul-alpin-baiului

Sus era o ceață destul de deasă și din această cauză peisajul nu ni s-a dezvăluit în fața ochilor, astfel că toată atenția ne-a fost îndreptată către acești căluți.

cal-golul-alpin-baiului

La întoarcere mi s-a părut și mai greu traseul, deoarece totul părea mai abrupt la coborâre.

După această aventură, de care prietenul meu Bogdan a fost și mai încântat decât mine, am coborât în Valea Doftanei și am urcat din nou, de data aceasta spre stâna de pe Vârful Negrașului.

stana-varful-negrasului

Din nou, drumul a fost destul de palpitant, dar sus ne-a așteptat dl. Postolache Ion și ne-a explicat cum se face telemeaua, cum se conduce o stână, am văzut cum se mulg oile și am fost serviți cu o mămăligă fierbinte și o brânză de oaie delicioasă.

mamaliga-branza-de-oaie-stana

Chiar ne-am mirat că are un gust foarte bun în comparație cu alte sortimente cumpărate de-a lungul timpului. Dl. Postolache mi s-a părut o persoană foarte caldă, inteligentă, de nota 10.

postolache-ion-cioban-stana

Ne-a întâmpinat cu multă bunăvoință și răbdare, chiar dacă noi eram cam agitați după acel traseu.

oi-stana

catei-stana

A fost o zi minunată, de care ne vom aminti cu drag mereu. Seara a plouat puțin și am făcut fotografii cu fulgerele.

fotografie-de-noapte-fulgere-atra-doftana

Vineri, 31 mai, Dragoș s-a întors pentru că joi fusese plecat la un eveniment și ne-a oferit un feedback asupra câtorva fotografii alese de noi, prezentându-ne unul dintre cele mai bune softuri pentru editare foto: Adobe Lightroom. Afară ploua, dar era foarte plăcut să privești picăturile de pe terasa pensiunii. În jurul orei 16:00 ne-am luat rămas bun cu greu și am plecat spre București. O parte din noi a rămas la Atra, în acel peisaj impresionant.

Țin să precizez că în zonă se pot practica și alte activități precum: plimbări cu bicicleta sau caiacul, pescuit.

biciclete-atra-doftana

Cei de la Atra ne-au răsfățat la fiecare masă, oferindu-ne preparate care mai de care mai arătoase și gustoase.

mancare-atra-doftana-01

Revin cu mai multe detalii în următorul articol.

Până atunci, dacă vă place, votați fotografia noastră din concursul de pe pagina de Facebook Eventur, în care fiecare blogger a participat cu câte o fotografie.

pensiunea-atra-doftana

Pentru noi a fost o experiență foarte interesantă, am cunoscut oameni noi, am socializat și ne-am bucurat cu toții de trei zile frumoase. Îi mulțumim lui Alex Filip pentru organizare, Cătălinei ce a avut multă răbdare cu noi, Aureliei care ne-a vorbit despre pensiune, lui Paul pentru că ne-a suportat pe traseul off-road și a fost și un adevărat bucătar și proprietarilor Răzvan și Emil care chiar dacă nu au fost alături de noi, ne-au urmărit îndeaproape pe Facebook.

grup-bloggeri-de-travel-atra-doftana

UPDATE: 9 iunie 2013 – a fost creat un eBook cu câteva fotografii realizate acolo de către fiecare blogger participant. Îl puteți vedea aici: http://blogdecalatorii.ro/eBook-ATRADoftana.pdf

#ATRADoftana a fost un eveniment organizat de Eventur, în colaborare cu Pensiunea ATRASony Romania și Miraj Sun Travel

1 comment to Impresii după workshop-ul de fotografie de la #ATRADoftana

• Daca “indraznesti” sa imi faci dinou pofta cu felurile de mancare de la Atra…nici nu stiu ce iti fac :)))
    Asta e sfidare pe fata :))) pentru noi amaaratii care nu am putut veni…Putina decenta si compasiune va rugam…