Insula Zakynthos m-a fascinat!

Insula-Zakynthos-Grecia-2012

Insula Zakynthos m-a fascinat! Dar mai întâi să vă povestesc cum am decis să mergem din nou în concediu în Grecia.

Acum câțiva ani (în 2006) când am ajuns pentru prima dată în Grecia mi-a plăcut foarte mult: peisaje superbe, plaje mici și cochete, foarte mulți palmieri, apa cristalină, oameni foarte primitori, stațiuni pentru toate gusturile, taverne și magazine cu suveniruri. De atunci în fiecare an am mers în concediu o dată sau de două ori în Grecia. Îmi propuneam ca anul următor să merg pentru plajă, mare, soare în alte destinații. Dar nu rezistam niciodată tentației în fața ofertelor și peisajelor pe care le oferă Grecia. Acest lucru s-a întâmplat și în 2012. În momentul în care agențiile de turism au început să promoveze ofertele pentru litoral 2012 am decis să vizităm Insula Zakynthos. Am ales pachetul turistic care ni se potrivea, am mers la agenție și am achiziționat un sejur în stațiunea Argassi. A fost primul an în care am mers cu autocarul (de obicei alegeam transportul individual), dar drumul (aprox. 22 h) nu a fost foarte obositor, dupa parerea mea.

Traseu: București – Giurgiu – Ruse – Pleven – Sofia – Blagoevgrad – Kulata – Promachonas – Salonic – Ioannina – Patra – Killini

Killini este portul de unde se ia feribotul către insulă. Traversarea durează în jur de 1h + 1/2h până în Zante Town (sau Zakynthos Town, capitala insulei).

Pe drum, am avut un însoțitor de grup de nota 10, foarte pregătit din punct de vedere profesional, ce ne-a povestit o mulțime de lucruri atât despre Grecia, cât și despre Bulgaria pe măsură ce treceam pe lângă anumite orașe sau obiective turistice.

Voi încerca să vă povestesc în continuare ce a însemnat Insula Zakynthos pentru noi:

Am fost cazați în Argassi, o stațiune liniștită, cu o plajă îngustă care în partea stângă a stațiunii este cu nisip, dar fără prea multe facilități.

Pentru noi a fost perfect! Hotelul era localizat pe plajă, eram la 5 minute de centrul stațiunii unde se găseau magazine cu suveniruri, taverne, terase și cluburi care animau stațiunea după lăsarea întunericului.

Sejurul a fost de 7 nopți (8 zile) timp în care am explorat în lung și-n lat toată insula. Pentru început am închiriat o mașină (3 zile) și am vizitat principalele stațiuni (Argassi, Laganas, Tsilivi, Zante Town, etc) și cele mai importante plaje de pe insulă (despre care o să vă vorbesc mai detaliat într-un alt post): plaja Navagio, Banana Beach, Gerakas, Dafni, plaja din Tsilivi, San Nicolas, Xigia Beach. În plus, plimbându-ne cu mașina, am găsit și alte locuri superbe, cu peisaje de vis: Nea Roda, Limnionas, Porto Schiza, Porto Vromi, Keri. Fiecare se mândrește cu un apus de soare de neuitat. În oricare din aceste puncte de belvedere veți regăsi și câte o tavernă unde puteți savura delicioasele preparate tradiționale grecești înconjurați de un peisaj de vis.

Pe lângă explorarea insulei cu mașina am achiziționat și câteva excursii opționale: turul insulei cu vaporul, plimbare cu iahtul Kamelia pentru a găsi faimoasele broscuțe Caretta – Caretta și o seară grecească.

Broscuțele Caretta – Caretta, o specie pe cale de dispariție, vin să își depună ouăle vara pe plajele din Zakynthos. Cuiburile acestora sunt protejate, iar pe unele plaje există anumite reguli. Cele mai multe se găsesc în Golful Laganas. Am reușit să vedem două broscuțe ce au scos capul la suprafață pentru a respira – ne-a plăcut de minune.

Și turul insulei cu vaporul a fost interesant și distractiv, ne-am bălăcit în locuri deosebite, lângă peșteri sau plaje pustii și bineînțeles am ajuns pe faimoasa plajă Navagio unde apa are o culoare ireală (o să vă convingeți în fotografiile de mai jos). În tot acest tur am admirat frumusețea insulei de pe mare și am realizat că este într-adevăr un loc uimitor.

Seara grecească ne-a plăcut de asemenea, mâncarea a fost foarte bună și doi tineri talentați au sansat pe ritmuri grecești și ne-au învățat și pe noi să dansăm Zorba.

Cam atât am putut să va povestesc în puține cuvinte despre Insula Zakynthos și sper că v-am convins ca măcar un concediu în viață să îl faceți acolo.

Mai jos am atașat câteva fotografii ce o să vă vorbească și mai mult despre frumusețea acestui loc.

P.S. În afara de aceste fotografii voi posta în curând un filmuleț cu 60 de imagini.

Insula-Zakynthos-Grecia-2012-01

Insula-Zakynthos-Grecia-2012-21

Insula-Zakynthos-Grecia-2012-22

Vizualizare hartă mărită

9 comments to Insula Zakynthos m-a fascinat!