Mănăstirea Prislop – un loc sfânt, încărcat de spiritualitate

Manastirea-Prislop-Arsenie-Boca

Am aflat pentru prima dată despre Părintele Arsenie Boca din Formula As. Văzând ce viață grea a dus, am început să citesc din ce în ce mai multe despre acest om cu suflet mare și apoi mi-am dorit să merg pe urmele sale si să vizitez câteva din locurile unde și-a petrecut o parte din viață. Astfel, am ajuns și la Mănăstirea Prislop din județul Hunedoara, după ce vizitasem deja Biserica Drăgănescu pictată integral de el și Mănăstirea Brâncoveanu de la Sâmbăta de Sus unde a trăit și a fost și stareț timp de 9 ani.

Părintele Arsenie Boca s-a născut în anul 1910 în satul Vața de Sus din județul Hunedoara. A fost un om deosebit, iubit de credinciosi care spuneau că avea darul înaintea vederii. Tuturor le dădea sfaturi și îi mustra pentru păcatele făcute.

Din păcate, a murit în anul 1989 și a fost înmormântat unde și-a dorit, la Mănăstirea Prislop – un loc minunat situat în județul Hunedoara, la aprox. 13 km de Hațeg, în apropierea localității Silvașu de Sus. Este una dintre cele mai importante mănăstiri ortodoxe din Transilvania. An de an pe data de 28 noiembrie pelerini din toată țara vin să îl comemoreze pe mult iubitul părinte Arsenie Boca.

Manastirea-Prislop-Arsenie-Boca-01

Manastirea-Prislop-Arsenie-Boca-02

Noi am ajuns la mănăstire în cursul după-amiezii, într-o zi frumoasă și însorită. De cum intri în curte, te învăluie o liniște apăsătoare și încep să te cuprindă emoțiile de parcă părintele ar fi acolo și te-ar aștepta.

Manastirea-Prislop-Arsenie-Boca-03

Biserica mănăstirii modestă și foarte veche, se înalță printre copacii verzi.

Manastirea-Prislop-Arsenie-Boca-04

Manastirea-Prislop-Arsenie-Boca-05

Manastirea-Prislop-Arsenie-Boca-06

Manastirea-Prislop-Arsenie-Boca-07

Înainte de a ajunge la aceasta, veți găsi pe partea dreaptă un mic magazin de unde puteți cumpăra lumânări, brățări, icoane de diferite dimensiuni, mir, tămâie, cruciulițe, cărți bisericești și fotografii cu părintele.

Manastirea-Prislop-Arsenie-Boca-08

Manastirea-Prislop-Arsenie-Boca-09

Pentru a ajunge la mormântul părintelui Arsenie Boca, trebuie să o luați pe drumul din stânga bisericii și în câteva minute veți fi acolo.

Manastirea-Prislop-Arsenie-Boca-10

Manastirea-Prislop-Arsenie-Boca-11

Cimitirul este mic, dar plin cu flori de toate culorile, iar mormântul părintelui este ultimul pe partea stângă.

Manastirea-Prislop-Arsenie-Boca-12

Credincioșii așteaptă smeriți la rând și se roagă în gând. Mormântul este tot timpul acoperit cu flori ce se spune că nu se ofilesc niciodată.

Manastirea-Prislop-Arsenie-Boca-13

Exact lângă acesta, se înalță câțiva brazi de culori diferite printre care se află și alte ghivece cu flori aduse de oameni. Cu siguranță acesta este un loc sfânt unde îți poți limpezi gândurile și te poți ruga pentru tine și familia ta. Vei pleca de acolo cu liniște în suflet și multe gânduri bune.

Manastirea-Prislop-Arsenie-Boca-14

Vis-a-vis de mormânt, pe trunchiul unui copac, s-a format o cruce ce pare a fi sculptată, dar ea reprezintă de fapt puterea părintelui și un semn pe care toți îl privesc.

Manastirea-Prislop-Arsenie-Boca-15

În continuarea potecii ce duce la mormânt, mergând prin pădure aprox. 5 minute, veți regăsi peștera Sfântului Ioan de la Prislop unde acesta a trăit și s-a nevoit până în ultimile clipe ale vieții.

Manastirea-Prislop-Arsenie-Boca-16

Chiar dacă Părintele Arsenie Boca nu a fost declarat sfânt, poporul cu siguranță așa îl consideră. A fost un om deosebit și a ajutat mult poporul român. Din păcate, pe vremea aceea, comuniștii i-au interzis să mai slujească în ultimii 30 de ani din viață.

Dacă nu ați fost niciodată la Mănăstirea Prislop, profitați de orice ocazie și mergeți. Eu am repetat de mai multe ori experiența și de fiecare dată m-am încărcat cu multă energie și optimism. Este locul meu de suflet în care o să revin întotdeauna cu mult drag.

UPDATE – Fotografii făcute în septembrie 2013:

Drum Hațeg – Mănăstirea Prislop:

Vizualizare hartă mărită

25 comments to Mănăstirea Prislop – un loc sfânt, încărcat de spiritualitate

• Doamne, e asa frumos!!! M-ai convins 100% ca trebuie sa ajung. Si ce vreme superba ai prins!!!

• Da, intr-adevar vremea a fost foarte buna, insa am fost si in alte anotimpuri si fiecare are farmecul lui. Chiar merita sa mergi! Astept sa imi spui cum a fost dupa ce ajungi acolo.

• Foarte frumos loc. Ramai fara cuvinte, doar impresionat de puritatea locului.

• Tare frumoase pozele, într-adevăr a fost o zi de-a dreptul superbă, iar locul este extraordinar de frumos indiferent de vreme.
    Nu am văzut la tine în articol, dar eu știu că pe mormântul lui înflorește mereu iarna un trandafir, ce de altfel cam toate anotimpurile e înflorit. Se usucă și imediat înflorește la loc :)

• moise marius

as dori tar mult sa ajung la mormintul sfint al parintelui arsenie boca dar din pacate nu dispun de bani din luna febroarie acest an am ramas si fara venit financiar si nu stiu cum sa imi gasescun giob pentru moment stau cu familia dar tot timpu ma streseaza ca nu lucrez cind lucrez sunt cind nu lucrez sunt o cirpa nu sti unde sa merg

• gabriela

am citit foarte mult despre parintele Arsenie Boca si despre sfintenia parintelui….pacat ca biserica ortodoxa romana nu-l canonizeaza….in 3 zile voi fi acolo la Prislop , un loc plin de sfintenie unde nadajduiesc cva parintele sa-mi auda si mie ruga….

• Multumesc din suflet pentru minunatele poze. :-)
    Binecuvantare. Doamne ajuta!

,,Doborati raul cu binele, caci de partea binelui este Dumnezeu”
    Pr. Arsenie Boca

• doina

Cu ajutorul lui Dumnezeu si cu credinta am reusit sa ajung in acest loc minunat in data de 01.09.2013,
    Este minunat, nu doar prin peisaj si prin incarcarea lui cu multa credinta ,si mai spun ca daca vrei si daca trebuie ajungi(AJUNGE ORICINE DORESTE CU ADEVARAT SI TREBUIE SA AJUNGA),
    Zic eu ca Parintele Arsenie Boca prin mijlocirea in fata lui Dumnezeu ajuta pe oricine se roaga cu credinta si doreste sa ajunga la dansul,
    Citeam mai sus ,,nu sunt resurse financiare”, eu am plecat la acest drum fara sa am o stare buna financiara …poate doar bani de paine…dar mi-a scos in cale oameni deosebiti care sa ma poata ajuta sa ajung acolo, si am ajuns …
    Citeam mereu pe unde gaseam cate un paragraf despre acest loc si despre Parintele Arsenie Boca,nu stiam cand voi ajunge, imi doream si nu indrazneam si brusc am fost invitata sa merg nu sa rog pe cineva sa ma ia si am spus ,,nu am ” nu aveam partea materiala dar daca este credinta ai tot ce-ti trebuie, , mergeti…e o minune pt noi toti cei pacatosi si va rugati cu sufletul, incarcarea spirituala si descarcarea sufletului este ceva ce cuvintele nu au atata putere sa o spuna,
    Dumnezeu sa va ajute

• nicoleta

miluieste Doamne . Ajuta.ma prea Sfinte Parinte Arsenie Boca sa pot veni si eu sa vad paradisul extraordinar unde odihnesti ! ajutama te rog.

• mirela_dana

Cu ajutorul credintei ,voi ajunge si eu impreuna cu minunea mea de fetita la lacasul acesta sfant Manastirea Prislop. Sper din tot sufletul sa mi fie ascultate rugaciunile.DOAMNE AJUATA LA TOATA LUMEA

• georgiana.S

in doua zile am sa ajung si eu..cu voia lui Dumnezeu.am niste prieteni buni care ma vor duce la Manastirea Prislop,nici eu nu am posibilitati materiale sa ajung dar am aceasta ocazie acum..asa ca cine se roaga si spera sa ajunga acolo va reusi.
    Doamne Ajuta!!

• ELENA

Si eu imi doream foarte mult sa ajung la Prislop , sa pot atinge mormantul si crucea sfanta, intotdeauna se ivea altceva dar pana la urma am ajuns vineri noapte 8 august . Am stat toata noaptea la poarta manastirii si chiar daca este vara a fost destul de frig dar am fost un grup de 7 si pur si simplu ne am incalzit una pe cealalta . Ce vreau sa spun este ca o sa ajungeti atunci cand e scris undeva , daca iti doresti sigur ajungi doar ca atunci cand este momentul , nici mai devreme nici mai tarziu.am fost in acel loc care pare desprins din basme , va rog doar cand intrati in curtea manastire utitati va si in sus , toti avem tendinta sa mergem cu capul in jos asa am facut si eu insa cand am ridicat ochii spre cer am ramas uimita cat de frumoasa este aceasta zona unde este amplasata manastirea . Drumul pana la mormant a fost un fel de DORINTA SUPREMA altfel nu pot sa spun , simti ca iti pocneste inima , sunt niste emotii incredibile . o sa revin de cate ori am ocazia dar cum v am zis , este scris undeva cand trebuie sa ajungi acolo. Daca nu ati fost merita sa mergeti .DUMNEZEU SA VA AJUTE.

• Imi doresc si visez de un an sa ajung la locul sfant al mormantului Parintelui Arsenie Boca. Sper ca in luna august a acestui an sa-mi ajute Bunul Dumnezeu sa calc binecuvantatele locurialaturi de familia mea. Doamne ajuta!

• Andreea D

Am fost o singura data la mormantul Parintelui Aresnie Boca, acum mai bine de 7 ani. A fost ceva deosebit.
    Acum imi doresc mai bine de un an sa merg, problemele de sanatate, dar si cele familiale ma coplesesc. desi imi doersc enorm sa ajung, sotul se opune….ma amana de foarte mult timp. Nu stiu cu ce sa ajung, am si o fetita de 7 ani si doresc enorm sa vin si cu ea.
    Sper ca Bunul Dumneyeu si Maica Domnului sa ma ajute sa ajung cat mai repede.

• Neagu Silvia

FOARTE FRUMOASE IMAGI ,multumesc ca le-ai postat sa le vada mai multi ce loc frumos si minunat este la PRISLOP .

IMI VOI PERMITE sa vorbesc si de MORMANTUL PARINTELUI “ILIE CLEOPA ” ,unde la fel este de frumos si se fac MINUNI si acum cine ajunge sau se roaga de acasa ,pentru orice problema .

Sunt multe veverite jucause la manastire unde e mormantul . Foarte frumoase sunt (veveritele) .

• Neagu Silvia

DOAMNE AJUTA .

• sorin

Da este foarte frumos

• angela

Bunul Dumnezeu m-a ajutat ca de de Sf. Mihail si Gavril sa ajung la mormantul Parintelui Asenie Boca. Era o multime de oameni care si-au dorit sa ajunga ca si mine sa atinga mormantul si crucea parintelui, dar surprinzator ajunsi la mormant era langa cruce o maicuta, cel putin asa a spus ca este, dar cu un comportament ce lasa de dorit si in acel moment am gandit cu voce tare spunand ,, oare parintele Arsenie Boca este multumit de felul cum te comporti, doamne nu va este frica de Dumnezeu?” Aceste maicute de la Manastire trebuie sa fie evlavioase si pline de bunatate nu te ura, caci raspunsul calugaritei a fost,, da sunt calugarita si ce!” Ii multumesc lui Dumnezeu si bunatatii parintelui ca am simtit la intoarcere ajutorul sau. Doamne ajuta!

• Elena

daca ara vrea dumnezeu sa ma ajute si pe mine sa ajung acolo la manastire as vrea sa raman definitiv acolo se poate oare?

• Viorel

Pentru cine a fost la mormantul Sfantului Arsenie, daca-mi poate spune: cruciulitele,icoane,bratari,etc..sunt sfintite? Doamne ajuta!

• Maria Zyska

Buna!Nu am fost nici odata la mormanrul sfantului Arseni.Am visat Ca ieram la mormantul acesta si i ridicasem capacul era foarte frumos so mare Ma-uitat inauntru Nu am apucat sa vad ce se afla dar cineva din spate Mi-a spus Sa am grija cum pun capacul inapoi Ca-ci acolo este si Isus christos.Apoi capacul a i ceput sa se aseje singur ..Ma puteti ajuta Ca-m ce in seamna acest vis,Nu imi iese di cap.Anul acesta vreau Sa ajung si ieu la mormantul lui sf Arsenie

• niculae gelu

am fost la prislop in mai 2013 si apoi in aug acelasi an, un loc minunat care iti aduce atata liniste si bunastare, de cum am trecut de manastire si am inceput sa urcam spre mormantul sf. parinte Arsenie am simtit o mireasma nemaiintalnita la nicio alta manastire din toate cate am vizitat intara asta [vreo 40 aprox]nu-mi venea sa cred ce se-ntampla era un miros atat de frumos …semn ca parintele este cu adevarat un sfant …mai presus decat multi care au fost canonizati si care nu au facut nici 5 la suta minuni precum acest mare SFANT PARINTELE ARSENIE.Ce mai asteapta patriarhia ortodoxa romana , ei nu vad cata lume viziteaza zilnic acest loc sfant pentru ROMANIA si totodata cel mai frumos mormant in care florile nu se ofilesc niciodata.Rusine sa le fie.

SFANTUL ARDEALULUI [PARINTELE ARSENIE BOCA] a spus inca din timpul vietii sale ca ”va voi ajuta mai mult cand voi pleca la DOMNUL”si uitati-va ca asa este zilnic sute de oameni vin la mormantul sau sa se roage”.