Plajele din Insula Lefkada

plaje-insula-lefkada-grecia

Nici nu ajunsesem bine în Insula Lefkada și deja aveam chef de plimbări și explorări. Astfel că, în primele două zile pline ale sejurului, ne-am urcat în mașină după micul dejun, cu harta în brațe și am plecat. Iată plajele pe care le-am descoperit și pe care nu trebuie să le ratați dacă ajungeți în Lefkada:

• Plaja din Vasiliki – se află în sudul insulei și este o plajă animată, cu pietricele, unde iubitorii wind-surfing-ului sunt în extaz având condițiile potrivite pentru a practica acest sport. Tavernele, restaurantele și magazinele sunt în apropiere, deci nu trebuie să vă faceți griji pentru nimic.

Plaja-Vasiliki-Insula-Lefkada-Grecia

Mikros Gialos – este o plajă frumoasă situată în apropiere de stațiunea Poros. Din câte am putut observa, avea pietricele mici, șezlonguri și umbreluțe și era destul de aglomerată.

Plaja-Mikros-Gialos-Insula-Lefkada-Grecia

Porto Katsiki – a fost locul pe care ne doream cel mai mult să îl vedem după ce am ajuns în Lefkada și care este într-adevăr de vis. Apa mării are o culoare turcoaz superbă și dacă mergeți pe dealul din dreapta plajei, veți admira peisaje magnifice de la înălțime. Revin cu detalii într-un articol special dedicat.

Plaja-Porto-Katsiki-Insula-Lefkada-Grecia-01

Plaja-Porto-Katsiki-Insula-Lefkada-Grecia-02

Egremni – este o plajă foarte frumoasă, aș putea spune deosebită, pe care puteți ajunge coborând 350 de trepte. Noi am admirat-o atât ziua, cât și seara la apus când stâncile au devenit roșiatice în lumina blândă a soarelui și ne-a încântat. Revin și aici cu detalii.

Plaja-Egremni-Insula-Lefkada-Grecia-01

Plaja-Egremni-Insula-Lefkada-Grecia-02

Gialos – este situată în vestul insulei și te încântă încă de când te apropii. Pentru a ajunge acolo trebuie să vă abateți pentru câțiva kilometri de la drumul principal. Apoi veți coborî pe lângă stânci spectaculoase și veți descoperi peisaje superbe. Jos există mici terase cu sucuri și sandwich-uri. Plaja este destul de lată și lungă, iar marea are o culoare foarte frumoasă.

Plaja-Gialos-Insula-Lefkada-Grecia-01

Plaja-Gialos-Insula-Lefkada-Grecia-02

Pefkoulia – plaja este drăguță deși la mal, pe alocuri, apa era murdară (nu știu de ce, nu am mai întâlnit lucrul acesta în Grecia), are nisip, pietricele și pe alocuri bolovani. Există o tavernă chiar pe plajă și am observat și câteva studiouri pentru cazare.

Plaja-Pefkoulia-Insula-Lefkada-Grecia

Kathisma – este o plajă ușor accesibilă și destul de aglomerată. Este lată și lungă, cu nisip și pietricele, există șezlonguri și umbreluțe. De asemenea, sunt și locuri de parcare gratis, dar și parcări cu plată. Dacă doriți să serviți masa sau să beți un suc, tavernele și terasele de acolo vă așteaptă cu nerăbdare.

Plaja-Kathisma-Insula-Lefkada-Grecia

Kavalikefta – este o plajă frumoasă, cu mulți bolovani ce îi dau un farmec aparte. Există o parcare (noi am ajuns spre seară si am gasit locuri libere) și o terasă de unde puteți cumpăra sucuri și sandwich-uri. Drumul până acolo este destul de îngust și cu multe curbe, dar se poate ajunge fără probleme.

Plaja-Kavalikefta-Insula-Lefkada-Grecia

Megali Petra – pentru plaja Megali Petra nu veți găsi un drum special, deoarece la aceasta se ajunge de pe plaja Kavalikefta, cele două fiind unite. Va trebui să urcați pe niște pietre, să mergeți printre ele, apoi o să descoperiți plaja Megali Petra cu pietrele sale caracteristice. Este foarte frumoasă, cu nisip și pietricele și încântă o mulțime de turiști ce o aleg pentru o zi la soare.

Plaja-Megali-Petra-Insula-Lefkada-Grecia

Milos – a fost o surpriză foarte plăcută pe care ne-a oferit-o Lefkada. Citisem despre aceasta, dar nu știam exact cum se ajunge. Astfel că, aflându-ne în Agios Nikitas, ne-am îndreptat spre plaja stațiunii și l-am întrebat pe un domn de plaja Milos. Mi-a făcut un semn că acolo ar fi, dar nu semăna deloc cu ce văzusem pe internet. Nemulțumiți de răspuns, în timp ce ne întorceam spre mașină, am avut norocul ca, lângă o tavernă, să găsim un indicator foarte drăguț.

Plaja-Milos-Insula-Lefkada-Grecia-01

Începem să urcăm pe niște trepte, iar apoi străbatem pădurea printr-o potecă și după aprox. 15 – 20 minute de mers, ajungem în vârful dealului unde ni se dezvăluie în fața ochilor un colț de rai: o plajă lată, lungă, cu o apă de culoare turcoaz. Practic, am traversat un deal/munte pentru a descoperi plaja Milos. Ne-am limitat la a face fotografii de sus și nu am mai coborât pe plajă. Sincer, pe mine m-a cam obosit drumul, deoarece afară era foarte cald și simțeam că mă topesc la orele amiezii și pe moment, nu îi înțelegeam pe cei ce se cărau cu umbrele, lăzi frigorifice și alte bagaje voluminoase și grele (pe plajă nu există taverne sau magazine). Ulterior, am realizat că, la o oră rezonabilă, ar merita efortul pentru a petrece o zi într-un astfel de loc. Din câte am observat la întoarcere, se poate ajunge acolo și pe apă, existând curse din stațiune la anumite intervale.

Plaja-Milos-Insula-Lefkada-Grecia-02

Plaja din Agios Nikitas – este mică, îngustă și destul de aglomerată. Are nisip și pietricele și este ușor de găsit, dacă mergeți din centrul stațiunii spre mare. De aici, puteți lua diverse ambarcațiuni pentru a ajunge pe plaja Milos.

Plaja-Agios-Nikitas-Insula-Lefkada-Grecia

Agios Ioannis – se află în nordul insulei, este lungă și lată, cu nisip și pietricele. Nu am văzut șezlonguri și umbreluțe de închiriat, dar este o plajă potrivită pentru wind-surfing. De aici veți admira în depărtare câteva mori de vânt, ce amintesc de istoria insulei.

Plaja-Agios-Ioannis-Insula-Lefkada-Grecia

Ca să concluzionez, în Lefkada plajele de pe partea vestică (Porto Katsiki, Egremni, Gialos, Megali Petra, Kavalikefta, Milos, Kathisma, Pefkoulia) sunt spectaculoase (fiecare cu caracteristici proprii), pe alocuri cu valuri, nisip, pietricele și apă turcoaz. Trebuie să străbateți mai mulți kilometri pentru a ajunge la ele în funcție de zona în care sunteți cazați. Sincer, nu am văzut nicio plajă cu nisip fin-fin, deci nu recomand Lefkada celor ce vor să stea să lenevească în fața hotelului pe o plajă cu nisip. Totuși, aceste plaje trebuie neapărat să le vedeți pentru a înțelege de ce Lefkada este o insulă atât de frumoasă și deosebită.

11 comments to Plajele din Insula Lefkada

• Plaja Pefkoulia si eu am gasit-o mereu asa, cu multe alge in apa. Pacat de faptul ca nu ai mai coborat la Milos Beach, deoarece acolo chiar era nisip!
    Cand am fost prima oara acolo,in mai 2009, erau dune de nisip formate la baza muntelui, inalte cam cat un etaj de bloc.In anul urmator, nu mai erau, iar plaja era cu nisip mai mare,amestecat cu pietricele fine.
    Daca te gandesti un pic, care dintre plajele enumerate mai sus ti-au placut cel mai mult?

• Asta cam asa este! Eu inclin , totusi, catre Milos Beach. Faptul ca e mai ascunsa si nu atat de accesibila, ii da un plus de farmec, zic eu:))

• Ioana

Frumos articolul !

• anca iacob

In vara asta am ajuns in Lefkada! O vacanta minunata, din toate punctele de vedere! Intr-adevar, plajele sunt minunate. Pe mine m-a fascinat Egremni, mi s-a parut cea mai frumoasa, de departe, dar cel mai bine m-am simtit la Katishma, plaja ale carei valuri si culori le am si acuma in minte!
    Felicitari pentru blog si pentru informatiile de real folos!
    Vacante frumoase in continuare si multe calatorii!

• Daniela

Vreau si eu sa merg pe o insula greceasca vara aceasta. Dar nu ma pot hotari intre Zakynthos si Lefkada. Tie unde totusi ti-a placut mai mult si de ce?

• Georgiana

Buna Daniela,

Ambele insule sunt foarte frumoase si merita vizitate macar o data in viata. Depinde foarte mult si de ceea ce-ti doresti tu. Atat in Zakynthos cat si in Lefkada trebuie sa te plimbi pentru a descoperi peisajele superbe si plajele foarte frumoase. Poate ca ar trebui sa alegi una anul acesta iar pe cealalta s-o lasi pentru anul viitor. Mie mi-au placut amandoua la fel de mult. Nu pot alege una dintre ele :) Concediu placut si astept parerea ta dupa ce te intorci! :D

• andreeea

Foarte frumos articolul.Imi amintesc ca trebuia sa plec in concediu pe aceasta insula dar din pacate nu am mai reusit sa plec si am fost in Moldova unde am vizitat multe locuri minunate si nu imi pare rau.

• Adrian

Votez Kathisma pentru imbinarea perfecta intre culorile de vis ale marii si cerului…
    Pentru sporturi nautice, de departe, Agios Ioannis.