Stațiunea Paleokastritsa și plimbarea cu Yellow Submarine – Insula Corfu

Paleokastritsa-Insula-Corfu-Grecia

Palmieri, golfuri superbe, plaje, apă curată și limpede, dealuri înverzite, chiparoși, bărci cu motor, taverne pe malul mării, hoteluri primitoare… toate acestea contribuie la farmecul de necontestat al stațiunii Paleokastritsa din Insula Corfu, Grecia.

Aceasta este situată la aprox. 25 km de capitala insulei, Corfu Town și este locul unde se întâlnesc 6 golfuri superbe. Eu zic că este una dintre cele mai frumoase stațiuni din insulă, poate chiar cea mai frumoasă.

Există și un punct de belvedere (se numește chiar Bella Vista) de unde puteți admira frumusețea stațiunii de sus și unde cu siguranță veți ajunge chiar dacă nu sunteți cazați acolo, dar alegeți să faceți turul insulei cu autocarul sau mergeți cu mașina proprie. În acest punct există diverși comercianți cu tot felul de produse și câteva taverne ce oferă niște panorame superbe.

Nu am fost cazați în Paleokastritsa, dar am mers special pentru a o descoperi. Pe timp de zi, când am ajuns acolo, mi s-a părut o stațiune destul de liniștită, dar de unde puteai face mai multe excursii interesante.

Una dintre acestea era plimbarea cu Yellow Submarine – un submarin galben ce oferea vederi impresionante, de pe mare, asupra celor 6 golfuri și a peșterilor unde unii mai îndrăzneți și cu ambarcațiuni mai mici se încumetau să intre.

Așadar, am căutat locul de îmbarcare ce se afla în micul port din stațiune și am așteptat cu nerăbdare ora plecării. Tariful pentru un adult este de 10 euro, iar pentru un copil de 5 euro. Plimbarea durează aprox. o oră, iar plecările se fac la ore fixe.

Ne-am îmbarcat pe ritmurile melodiei Yellow Submarine, iar echipajul ne-a primit bucuros. Vasul avea o zonă neacoperită, afară, și o cabină ce intra doi metri în apă. Am fost rugați să ne împărțim în două grupuri: unii să stea la dus pe punte și la întors jos și ceilalți invers.

Zis și făcut! Inițial am decis să stăm și să admirăm frumusețea reliefului și a stâncilor ce intră nestânjenite în apa mării. Lângă acestea apa avea o culoare mai deschisă, albastră – verzuie, iar în larg era de un albastru închis. Valurile creau o spumă albă la izbirea de stânci, ce în câteva momente dispărea. Peisajul era într-adevăr superb!

Căpitanul ne-a dezvăluit câteva aspecte legate de stațiune și de obiectivele turistice ce se pot vedea de pe mare. La un moment dat am putut zări, în partea de sus a unei stânci, o formă asemănătoare cu capul unei maimuțe privit din profil.

La întoarcere am fost îndrumați să mergem jos să admirăm și adâncurile mării. Inițial am avut o senzație ciudată când am intrat acolo, dar după câteva minute m-am obișnuit. Vasul a mers aproape de stânci pentru a le putea vedea mai bine și din această cauză la fiecare mișcare aveam impresia că ne vom izbi de ele. Priveliștea era frumoasă și deosebită în același timp. Bancurile de peștișori mai mici sau mai mari păreau că ne însoțesc. Geamurile nu erau foarte curate așa că am făcut destul de puține fotografii. Am văzut și statuia unei femei pe fundul mării și un scafandru ce căuta ceva (habar nu am ce!).

Experiența a fost una frumoasă și v-o recomand dacă mergeți în Insula Corfu!

Paleokastritsa-Insula-Corfu-Grecia-01

Paleokastritsa-Insula-Corfu-Grecia-19

Paleokastritsa-Insula-Corfu-Grecia-20

Vizualizare hartă mărită

3 comments to Stațiunea Paleokastritsa și plimbarea cu Yellow Submarine – Insula Corfu