Transfăgărășan – șoseaua dintre nori

Transfagarasan

Toate obiectivele turistice și locurile vizitate au un farmec aparte, dar drumurile acestea prin munți, la altitudini mari, unde natura este aproape neatinsă, sunt cu adevărat spectaculoase.

Transfăgărășan sau DN7C este a doua cea mai înaltă șosea din România după Transalpina și face legătura între județul Argeș, mai exact localitatea Bascov și județul Sibiu, localitatea Cârțișoara, având aprox. 150 km lungime. Altitudinea maximă pe care o atinge este de 2042 m aproape de Bâlea Lac.

Construirea drumului a început în anul 1969 la inițiativa lui Ceaușescu și s-a terminat în 1974, dar finalizarea acestuia cu tot cu asfaltare a avut loc în 1980. Din păcate, s-au pierdut multe vieți omenești în timpul construcției datorită dificultății acestui proiect.

Drumul este foarte frumos dinspre județul Argeș și până la Barajul Vidraru ce se înalță maiestuos deasupra. Cu câțiva kilometri înainte de baraj se află Cetatea Poenari la care puteți ajunge urcând nici mai mult, nici mai puțin de 1480 de trepte.

Cetatea-Poenari-Transfagarasan

După baraj, șoseaua ocolește lacul și șerpuiește pe lânga pădurile frumoase din zonă.

Transfagarasan-Lacul-Vidraru

Transfăgărașan oferă peisaje impresionante, mai ales după ce se termină Lacul Vidraru, când altitudinea este din ce în ce mai mare, și până la Bâlea Cascadă.

Transfagarasan-01

Transfagarasan-02

Transfagarasan-03

Transfagarasan-04

Transfagarasan-05

Transfagarasan-06

La altitudini mari, nemaiexistând copaci, priveliștile sunt deosebite, mai ales în zonele unde se vede porțiunea șerpuită pe care tocmai ați urcat-o. Puteți opri în diferite locuri pentru a vă bucura de panoramă și a face fotografii (aparatul foto nu trebuie să vă lipsească în această excursie). Urcând pe serpentine, veți trece și pe lângă Cascada Capra.

Cascada-Capra-Transfagarasan

La un moment dat, veți intra în tunelul de la Bâlea, care nu arată prea bine, dar la ieșire veți descoperi frumusețea și culoarea deosebită a Lacului Bâlea. Este o zonă mai aglomerată vara, există parcare și căsuțe cu produse tradiționale și suveniruri. Ultima dată când am mers, era amenajată și o tiroliană ce atrăgea mulți doritori.

Transfagarasan-07-Lacul-Balea-Cabana-Balea-Lac

Transfagarasan-08-Lacul-Balea

Transfagarasan-10-Lacul-Balea-Cabana-Balea-Lac

Transfagarasan-11-Lacul-Balea-Cabana-Balea-Lac

Transfagarasan-12-Balea

Transfagarasan-09

De aici drumul coboară tot în serpentine până la Bâlea Cascadă.

Transfagarasan-13

Transfăgărășanul este închis o perioadă destul de lungă pe parcursul anului datorită vremii capricioase și a zăpezii ce începe să cadă devreme și care se topește târziu. Într-un an, în luna iunie, zăpada ajungea la aprox. 5 m și nu se putea ajunge la Bâlea Lac, decât pe partea dinspre Sibiu, cu telecabina de la Bâlea Cascadă. Acest lucru este valabil și iarna, atunci când mulți turiști merg să admire sau să doarmă în Hotelul de Gheață.

M4034S-4211

Șoseaua este destul de ok dar sunt porțiuni unde veți mai găsi gropi sau denivelări (acum câțiva ani era foarte proastă în anumite zone). Conduceți cu foarte mare atenție, deoarece în multe locuri lipsesc parapeții de pe margine.

Atât la Vidraru, cât și în alte zone pe parcursul drumului, dar și la Bâlea există posibilități de cazare și masă.

Vă las să admirați și alte fotografii pe care le-am făcut de-a lungul timpului pe Transfăgărășan:

Transfagarasan-14

Transfagarasan-15

Transfagarasan-16

Transfagarasan-17

Transfagarasan-18

Transfagarasan-Lacul-Balea-Cabana-Balea-Lac

 

Vizualizare hartă mărită

Lasă un comentariu

 

 

 

*