Viitorul în turism: turismul online și turismul de nișă – Concluzii

viitorul-in-turism-turismul-online-si-turismul-de-nisa

Miercuri, 19 februarie, am participat la workshop-ul organizat de Turism Market, cu tematica Viitorul în turism: Turismul online și turismul de nișă.

Încotro se îndreaptă turismul din România? Este o întrebare pe care cu siguranță și-o pun toți cei implicați în această industrie aflată într-o continuă dezvoltare. Preferințele turiștilor se modifică, devin din ce în ce mai informați, iar noi cei aflați în industrie trebuie să ținem pasul și să fim la curent cu tot ce apare nou și are potențial de dezvoltare. Turismul online a luat avânt în ultima perioadă. Sunt din ce în ce mai mulți turiști care aleg să își rezerve singuri biletele de avion, cazarea etc. De asemenea, foarte mulți folosesc smarthphone-uri și tablete și descarcă aplicațiile de care sunt interesați. Și totuși până unde putem merge cu rezervările online? De multe ori, avem nevoie de părerea și sfaturile unui specialist în adevăratul sens al cuvântului, pe domeniul respectiv. În opinia mea, aici intervine turismul de nișă, pentru care trebuie să fim mai bine informați.

viitorul-in-turism-01

Cu siguranță, turismul online și turismul de nișă reprezintă două direcții spre care începe să se îndrepte turismul și în România. Cu toate acestea, vom avea în continuare nevoie de agențiile de turism și de destinațiile clasice unde se practică turismul de masă (ex. sejururi pe litoral în Grecia, Spania, Cipru, Turcia etc.). Suntem cu toții diferiți, așa că trebuie să existe vacanțe preferate de fiecare în parte, nu-i așa?

Pentru a exemplifica mai bine aspectele amintite mai sus despre viitorul în turism, vă voi prezenta pe scurt ceea ce a expus fiecare din cei 5 speakeri prezenți la eveniment.

viitorul-in-turism-02

1. Petruș Lungu (blogger de turism cu focus pe industria de turism online – Turism20) a adus în discuție 5 tendințe digitale pentru turismul online în România:
a. – zona mobile a cunoscut și continuă să cunoască o puternică dezvoltare;
– au apărut multe aplicații pe zona HoReCa sau de tip ghid turistic;
– numărul conexiunilor active la internet pe mobil a crescut cu 60% din martie 2012 până în martie 2013;
– avem nevoie de conținut optimizat pentru mobile.

b. maturizarea blogosferei de turism din România – comunitatea bloggerilor de turism are aprox. 270 membri, este o comunitate unită;
– bloggerii ar putea colabora cu agențiile de turism ca și consultanți pe destinații;

c. site-ul agenției de turism este principala interfață dintre turiști și sediul fizic al agenției;

d. Social Media vs. Vânzări – canalele social media sunt foarte importante pentru promovare și în unele cazuri vă pot ajuta să vindeți. Acest lucru depinde foarte mult de fiecare business în parte. Modalități: booking apps, f-commerce apps, call to action + landing page.

e. proiecte conexe în turismul online – exemple – agențiile care dezvoltă și proiecte de conținut ca bloguri – travelbuzz.ro (Accent Travel), travelica.ro (Click Travel) etc.
Mai multe detalii despre prezentarea lui Petruș regăsiți pe Turism20.ro.

viitorul-in-turism-03

2. Mădălin Măncilă (marketer la Happy Tour Group) a avut o prezentare (cu exemple din experiența proprie) ce a acaparat toată sala: Trenduri în turismul online. România vs. SUA. Concluzii:

În Romania:
– cei pe care îi targetăm în online se încadrează în general între 19-49 ani;
– 78,8% dintre aceștia sunt persoane informate, citesc site-urile de știri etc.;
– 40,5% din target citesc bloguri;
– 71,4% folosesc internetul pentru Social Media;
– 64,8% din target sunt interesați de muzică și noutăți.

În SUA:
– 68% dintre cei care călătoresc încep research-ul în online înainte de a știi cum sau unde vor călători;
– 42% folosesc smarthphone-uri sau tablete pentru a relata live din destinația vacanței lor. De câte ori nu ați pus pe Facebook o fotografie de pe o plajă superbă sau dintr-un oraș în timpul concediilor? :D;
– cele mai importante criterii în alegerea destinației: preț, activități specifice intereselor, experiențe anterioare din destinația respectivă, varietatea activităților, promoții. Criteriile acestea corespund și cu preferințele turiștilor în România. Poate că promoțiile ocupă un loc mai important în țara noastră.

Planificarea vacanței:
– 43% dintre turiști știu exact unde vor să meargă;
– 59% iau în considerare câteva destinații;
– 6% sunt indeciși;
– 1 din 4 rezervă via smartphone;
– 3 din 4 rezervă prin intermediul computerului;
– 51% dintre turiștii de leisure apreciază conținutul video, în ceea ce privește vacanțele;
– internetul este principala sursă pentru planificarea călătoriei.

Aș mai avea multe de spus despre prezentarea lui Mădălin, însă mă opresc aici. Toate informațiile au fost interesante și de actualitate!

viitorul-in-turism-04

3. Dragoș Pirnog (Explore Travel) – a evidențiat importanța turismului de nișă prin exemple din experiența proprie. Prezentarea sa a avut ca titlu “Este turismul de nișă o soluție pentru viitorul turismului?”. Dragoș ne-a amintit de un citat cu o semnificație aparte: “Travel is the only thing you buy that makes you richer“. Câteva aspecte precizate:
– turismul de masă poate distruge anumite destinații și de aceea unii fug de acesta;
– pentru turismul de nișă avem nevoie de consultanță, în anumite țări aceasta fiind în creștere;
– exemple de turism de nișă: turism responsabil, cicloturism, turism de aventură, turism culinar, turism de evenimente;
– avantaje: șanse mari de fidelizare, apartenență la un grup sau la o comunitate, concurență scăzută în domeniu, clienți în căutare de alternativă la turismul de masă, accentul se pune pe produs și nu pe preț;
– în cazul turismului de nișă rezultatele nu vin peste noapte și este ideal să creați astfel de pachete pe baza experienței proprii;
– exemple de pachete turistice create de Explore Travel, de un real succes pentru cei pasionați: Explore Photo – Safari în Kenya, Expediție Foto în Uganda alături de Dan Dinu, Explore Music – Turneu U2, Depeche Mode, Robbie Williams etc., Explore Adventure – Explore Kenya, Classic Tanzania, Nepal Adventure. Acestea sunt într-adevăr niște pachete inedite, unele fiind unice pe piața din România, realizate de specialiști în domeniu, care se adresează unei alte categorii de călători, cu alte preferințe.

viitorul-in-turism-05

4. Iliuță Goean (DescoperaDeltaDunarii.ro) – este un pasionat de fotografie și natură, iar activitatea sa se axează pe turismul în Delta Dunării. Concluzii:
– este foarte important să fii pasionat de ceea ce faci;
– calitatea în turismul de nișă reprezintă calea către succes;
– întotdeauna trebuie să vii cu ceva în plus;
– “Daca vrei să fii în vârf, nu te duce pe jumătate de măsură”;
– concurența nu este neapărat rea, ea creează piața.

Iliuță Goean a făcut prezentarea referindu-se la activitatea sa actuală, la pachetele turistice deosebite pe care le-a întocmit pentru Delta Dunării, la turele foto în deltă, ture cu caiace/canoe, etc. Astfel și-a ales cu grijă colaboratorii, încurajând turismul responsabil. Atât turiștii români cât și cei străini, sunt foarte încântați de aceste vacanțe. Pentru mai multe detalii accesați DescoperaDeltaDunarii.ro.

viitorul-in-turism-06

5. Carmina Nițescu (fondator și autor TurismMarket.com) a trebuit să se grăbească puțin cu prezentarea, deoarece se făcuse târziu. Prezentarea ei s-a axat pe “Cum arată viitorul”. Concluzii:
– viitorul îl fac companiile de turism din piață interesate de dezvoltare;
– clienții sunt cei mai importanți, fără aceștia companiile nu ar exista;
– companiile trebuie să își cunoască foarte bine clienții;
– un produs de succes trebuie: să rezolve o nevoie, să fie vizibil, să fie prezentat corect, să fie plăcut de clienți, să stârnească interesul, să fie apreciat de clienți după ce îl încearcă, să fie dorit și pe viitor;
– oamenii au dorințe și nevoi diferite;
– companiile de turism trebuie să iasă în evidență cu produsele lor, făcând ceva diferit;
– Social Media este viitorul.

viitorul-in-turism-07

Acestea au fost pe scurt câteva concluzii și tematici abordate pe parcursul celor 3-4 ore. Sincer, mie personal, mi-a plăcut evenimentul, atmosfera în sală a fost foarte plăcută, a existat și interacțiune, iar timpul a trecut foarte repede pentru un subiect atât de complex. Sper să se organizeze din ce în ce mai multe astfel de workshop-uri dedicate turismului. Așa vom înțelege mai bine unde ne aflăm și ce putem face în continuare.

3 comments to Viitorul în turism: turismul online și turismul de nișă – Concluzii

  • Mihai COPETCHI - KOPECKY

    Buna ziua,
    astept sa-mi povestesti cum a fost la eveniment. In detaliu !
    Regret ca nu am putut participa, din motive subiectivo/obiective.
    Am avut cateva interventii in site-ul lor, mai deunazi, si …i-am cam prins in offsaid. Sunt tari la teorie, dar …nu-i suficient ! Mai vorbim la curs.
    Cu stima

  • pauly

    Un articol foarte bun care sigur ne va ajuta pe toti sa ne ghidam in directia care vrem.

Lasă un comentariu

 

 

 

*